شناسهٔ خبر: 50401198 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از گرانی به یک اشاره از مرغ به سر دویدن/مرغ ۶ هزار و ۱۰۰ تومان گران تر شد

در حالی مرغ در خراسان جنوبی ۶ هزار و ۱۰۰ تومان گران تر شده که مسئولین استانی می‌گویند هنوز به ما مصوبه رسمی برای گرانی مرغ ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

زجاجی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: افزایش قیمت مرغ هنوز به طور رسمی اعلام نشده  اما به طور غیر رسمی خبر افزایش سراسری قیمت آن در سطح کشوری اعلام شده است.

او افزود: به دنبال این اعلام غیر رسمی، کشتارگاه‌های استان خراسان جنوبی مرغ را به قیمت بالاتر از قبل به فروش می‌رسانند و همین موضوع باعث شده است نرخ آن در استان در حال حاضر به ۳۱ هزار تومان برسد.

زجاجی ادامه داد: مصوبه‌ای هنوز به ما اعلام نشده است و اگر اعلام شود نیز در ابتدا تحلیل می‌شود و معمولا قیمت نهایی مرغ در استان هزار تا دو هزار تومان کمتر از قیمت کشوری به تصویب می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی بیرجند تصریح کرد: دیروز طی صحبتی با اداره کل بازرسی استان قرار بر این شد نامه‌ای برای وزارت صمت ارسال شود تا قیمت مرغ را به طور رسمی اعلام کنند و تصمیم نهایی برای آن صورت گیرد.

او  با بیان اینکه مدتی است قیمت مواد پروتئینی در استان‌های دیگر  بالاتر رفته  است افزود: در حال حاضر با افزایش قیمت مرغ به طور سراسری کشتارگاه‌ها نیز مرغ را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

زجاجی عنوان کرد: قیمت جگر، دل و دیگر فرآورده‌های مرغ نیز به دنبال افزایش قیمت آن بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/ک

نظر شما