شناسهٔ خبر: 50400986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ درصد اراضی کشاورزی زنجان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است

زنجان _ ایرنا _ رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهبود تولید در بخش کشاورزی حرکت به سمت کشاورزی صنعتی است، گفت: در این زمینه بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

صاحب‌خبر -

جواد تاراسی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه ادوات کشاورزی استان افزود: توسعه و گسترش بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش همواره در فهرست مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های بلندمدت توسعه کشور قرار داشته است. 

وی اضافه کرد: این استان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی ممتاز، شرایط آب و هوایی متنوع و ظرفیت های بالا در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی  چشم انداز خوبی برای توسعه دارد.
این مسوول به ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز شبکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان مطلوب بوده و هر سال افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار است، گفت: این استان رتبه دوم کشوری در این حوزه دارد. 
حجت الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری نمایشگاهها در تمامی حوزه‌های اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی، معدن و غیره را گامی مؤثر در تحقق اهداف تبیین شده برای رونق و آبادانی استان عنوان کرد و گفت: دولت در کنار بخش خصوصی باید برای ایجاد فرصت رونق تلاش کند و با توجه به روحیه همدلی در بین مسئوولان و فعالان اقتصادی می‌توان به این موضوع امیدوار بود.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری، دام و طیور، شیلات و آبزیان، سم و کود و بذر زنجان، متخصصان و فعالان در بیش از ۳۰ گروه کالایی حضور دارند که کودهای آلی، تولید گوگرد معدنی، آبیاری تحت فشار، سازنده فیلترهای فیلتراسیون، تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد دام‌ها، تولید باسکول جاده‌ای و طراحی و اجرای استخرهای ذخیره آب از جمله این گروه‌ها است.

نظر شما