شناسهٔ خبر: 50400732 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گاز، نفس کوره‌های آجرپزی بشرویه را گرفت

چند وقتی می‌شود که کوره داران بشرویه‌ای با مشکل افزایش قیمت گاز دست و پنجه نرم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، روزگاری کوره‌های آجرپزی شهرستان بشرویه رونق داشتند، اما این روز‌ها قیمت بالای گاز برای کوره داران درد ساز شده است.

یکی از کوره داران بشرویه‌ای گفت: حدود ۱۲ نفر سر کوره من کار می‌کردند که حالا با گران شدن قیمت سوخت این افراد از کار بیکار شده اند.

او افزود: گرانی گاز رونق تولید را از این کوره‌ها که سالانه حدود ۱۵ میلیون آجر در آن‌ها پخت و روانه بازار می‌شد گرفته است.

یکی دیگر از کوره داران اظهار کرد: برای من قبض ۴۸ میلیون تومانی گاز آمده است که من حتی توانایی پرداخت نصف پول آن را هم ندارم.

او ادامه داد: اگر حرف از حمایت است حالا باید در میدان عمل خودش را نشان بدهد اگر چه یک ماه اکثر کوره‌های این شهر خاموش بوده اند، اما کوره داران از افزایش مبلغ قبوض جدید گاز گلایه دارند.

احمدی گفت: علی رغم اینکه کوره ام مدتی تعطیل بوده و مصرف گاز نداشته ام، اما قبض جدید ۷ میلیون تومانی برایم صادر شده است.

آجر شدن نان کوره‌های آجرپزی در سایه افزایش قیمت گاز

در شهرستان بشرویه ۱۷ کوره آجرپزی فعال است که اگر توجه ویژه به رفع مشکلات و موانع کوره داران نشود نان بیش از ۱۰۰ نفر در این حوزه آجر می‌شود.

هاشمی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: موضوع گرانی سوخت به کلیه واحد‌های صنعتی مربوط می‌شود نرخ سوخت واحد‌های صنعتی بر اساس درصدی از نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی محاسبه می‌شود.

او افزود: نرخ سوخت واحد‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحد‌های تولید فلزات برابر ۳۰ درصد و واحد‌های سیمانی و کوره‌های آجرپزی که برابر ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی است.

انتهای پیام/ک

نظر شما