شناسهٔ خبر: 50395811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتحادیه عرب شهرک‌سازی جدید صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی را محکوم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اتحادیه عرب ساخت حدود ۱۳۰۰ واحد صهیونیست نشین جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، اتحادیه عرب اعلامیه رژیم صهیونیستی برای ساخت حدود ۱۳۰۰ واحد شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که کابینه جدید این رژیم به بسته سیاستی خود با هدف کاهش حضور فلسطینیان در کرانه باختری و قدس ادامه می دهد.

یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه عرب از «سکوت جامعه بین‌المللی در قبال نقض‌های اسرائیل که آخرین آن مجبور کردن یک فلسطینی دو روز پیش خود به تخریب خانه خانواده‌اش در قدس» متعجب شد.

این منبع در خصوص طبقه بندی شش سازمان غیردولتی فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان سازمان های تروریستی گفت: صداهایی از درون خود اسرائیل با این نامگذاری مخالفت کردند که بر هیچ مبنایی نیست و نباید هیچ طرفی را در جهان مقید کند.

وی با تاکید بر اینکه «قدرت‌های جهانی دیگر به چیزی جز محافظت از سقوط اسرائیل علاقه‌ای ندارند و به دنبال سیاست چشم‌پوشی بر همه جنایات آن نیستند»، خاطرنشان کرد: «این روند منعکس‌کننده برنامه یا راهبردی نیست که بر اساس آن، ما می‌توانیم برای جلوگیری از انفجار اوضاع در اراضی اشغالی و یا دستیابی به شهرک‌سازی مطلوب تلاش کنیم، زیرا اسرائیل همچنان بر سیاست‌های نژادپرستانه و شهرک‌سازی خود پافشاری می‌کند.»

باراک راوید، خبرنگار صهیونیست در توئیتر خود نوشت اسرائیل درصدد طراحی و ساخت ۳۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری است. این اولین بار از زمان ریاست جمهوری بایدن است که اسرائیل شهرک سازی‌های جدید را تصویب می‌کند.

پیش از این وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب با بررسی پیامد‌های تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را تقبیح کرده بودند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، کرانه باختری و قدس شرقی جزء مناطق اشغالی بوده و تمامی ساخت و ساز شهرک‌ها در آن غیرقانونی است. بر اساس ارزیابی رژیم صهیونیستی، حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس حضور دارند.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما