شناسهٔ خبر: 50395708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر اعلام کرد؛

سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینان محکوم کرد

خبرگزاری صداوسیما

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی درباره چند سازمان غیردولتی فلسطینی محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قرار دادن نام شش سازمان غیردولتی فلسطینی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» یک اقدام خودسرانه و مصداق حمله به مدافعان حقوق بشر است.
میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که قوانین ضد تروریسم را نباید علیه فعالیت‌های مشروع حقوق بشری و کمک‌های بشردوستانه به کار برد.
باشله تصریح کرد تصمیم خودسرانه اسرائیل در وارد کردن اسامی سازمان‌های غیردولتی فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی، برخی از شرکای اصلی اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد را با پیامد‌های وخیمی روبرو خواهد کرد و شرایط حامیان مالی آن‌ها و همچنین کارکنان آن‌ها را به خطر خواهد انداخت.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود تحت تاثیر این تصمیم خودسرانه اسرائیل، ماموریت حیاتی این سازمان‌ها که کمک به هزاران فلسطینی است، به خطر خواهد افتاد، متوقف یا به شدت محدود خواهد شد.
باشله افزود علاوه بر این، اقدام اسرائیل در گنجاندن نام این سازمان‌ها در فهرست سازمان‌های تروریست، ناقض آزادی تشکیل این سازمان هاست و مدافعان حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در جهان را را مایوس خواهد کرد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه خود با تاکید بر این که اسرائیل هیچ شاهد و مدرکی در تایید اتهامات خود ارائه نکرده است، تصریح کرد: «قطعا مطالبه کردن حقوق بشر در برابر سازمان ملل متحد یا یک نهاد بین المللی دیگر را نباید اقدام تروریستی قلمداد کرد. دفاع از حقوق زنان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هیچ وجه یک اقدام تروریستی نیست و ارائه خدمات و کمک‌های قضایی به فلسطینیان بازداشت شده نیز هرگز ربطی به تروریسم و اقدامات تروریستی ندارد.»

نظر شما