رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عصر سهشنبه در این مراسم که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد گفت: از ۲۶ خرداد تا ۲۳ تیرماه امسال عملکرد سال گذشته ۵۷ دستگاه اجرایی استان با مشارکت ۲۶ ارزیاب در ۲ بخش شاخص خصوصی و عمومی مورد بررسی قرار گرفت.
رضا جمشیدی افزود: تحول اداری و اصلاح ساختار سازمانی- اداری، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، ارتقای سلامت اداری و نظارت و ارزیابی، نظم و امنیت عمومی، توسعه اقتصادی، عمرانی و استقرار و ترویج فرهنگ نماز از جمله محورهای این ارزیابی بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع شاخصهای عمومی و اختصاصی، شرکت توزیع برق خراسان رضوی، اداره کل راه آهن و آب منطقهای استان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند و در مجموع شاخص های عمومی نیز شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت توزیع نیروی برق مشهد به ترتیب اول و دوم شدند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: در گروه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گروه تولیدی و خدماتی، اداره کل امور مالیاتی، در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، شرکت برق خراسان رضوی، در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و در گروه عمومی و قضایی اداره کل حفاظت محیط زیست مقام نخست را از آن خود کردند.
جمشیدی افزود: در حوزه نظم عمومی نیز اداره کل دادگستری، اداره کل اطلاعات و فرماندهی نیروی انتظامی مقام های برتر را به دست آوردند همچنین در حوزه عمرانی نیز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند و در حوزه اقتصادی نیز اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات و مدیریت شعب بانک ملی استان مقام های برتر را به دست آوردند.
وی ادامه داد: در بخش توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز هم اداره کل آموزش و پرورش، شرکت عمران شهر جدید بینالود، اداره کل بهزیستی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه های برتر شناخته شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: باید نسبت به سلامت دستگاه های اجرایی و اداری دقت کنیم و یکی از این موارد توسعه دولت الکترونیک است که توجه به این امر در راستای تضمین و ارتقای سلامت اداری است.
محمدعلی نبی پور افزود: اگر در این راه، جدیت به خرج دهیم اتفاقات خوب بیشتری رخ خواهد داد و نظارت بر کار مدیران و کارمندان دستگاههای اجرایی هر چه ماشینی تر شود روانتر خواهد شد.
وی با بیان این که باید رضایتمندی شهروندان را افزایش داد افزود: شفافیت در پاسخگویی و فرایندها باید وجود داشته باشد تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد. در دفاع مقدس و عبور از بحران های مختلف همه به خاطر حضور مردم موفق بودهایم.