شناسهٔ خبر: 50393759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توسط واحد طرح و برنامه شرکت دانش بنیان پتکو انجام می‌شود؛

تدوین و نظارت بر برنامه‌های اثربخش تولید و تامین مواد

مدیرطرح و برنامه شرکت دانش بنیان پتکو گفت: شرکت پتکو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی سدید، از شرکت‌های بزرگ و مهم کشور درخصوص طراحی و تولید پمپ های پیشرفته و پیچیده درصنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، نیروگاهی، معدنی و آب، براساس استانداردهای بروز جهانی بوده و همچنین طراح و تولیدکننده توربین های بزرگ آبی نیز می باشد. ضمن آنکه تولید پکیج های آتشنشانی پیشرفته نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است.

صاحب‌خبر -

احمد امینی  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: در این میان حوزه طرح و برنامه به عنوان یکی از حلقه های موفقیت در شرکت پتکو بر اساس شرح وظایف مرتبط، ماموریت های مهمی همچون سایر حوزه ها؛ جهت تحقق طراحی و تولید محصولات مختلف را بر عهده دارد. در واقع این حوزه ماموریت دارد جهت تحقق بخشیدن به اهداف افزایش تولید و فروش شرکت، برنامه های تامین مواد و تولید را بصورت اثربخش تدوین و بر پیگیری و اجرای آن نظارت نموده و در این مسیر؛ از تمامی ظرفیتهای سازمانی استفاده می نماید.

امینی ادامه داد: برنامه های تامین مواد و قطعات با توجه به برنامه زمانی تحویل سفارش مشتریان در این واحد تهیه و به تفکیک هر پروژه یا سفارش، به واحد بازرگانی ارسال می‌شود که در این میان با توجه به زمان بر بودن فرایند ریخته گری قطعات، ابتدا برنامه تامین این قطعات تهیه و جهت مدیریت نقدینگی در جریان؛ به نسبت پیشرفت و تکمیل هر پروژه، باقی اقلام بر اساس برنامه سفارش گذاری می‌شوند.

بعد از تامین قطعات ریخته گری و با توجه به اولویتهای تعریف شده توسط واحد پروژه، برنامه ساخت قطعات برای کارگاه های تولید، تدوین و ارائه شده و نظارت و ردیابی سفارشات قطعات تا اتمام ساخت و تحویل بازرس ونهایتا ارسال به انبار انجام می‌شود.

برنامه ریزی مونتاژ محصول نیز با توجه به برنامه زمانی تحویل هر پروژه و روند تامین و تولید قطعات هر پروژه، تدوین و جهت اجرا به واحد تولید ابلاغ میگردد و سپس برنامه زمانی انجام تستهای عملکردی و ارسال محصول با هماهنگی واحد پروژه به سرانجام می رسد.

وی گفت: تنوع در محصولات شرکت شامل انواع پمپهای افقی و عمودی در تیپهای مختلف از یک سو و هم چنین تنوع در جنس قطعات از سویی دیگر و هم چنین پروژه های تامین قطعات یدکی، پیچیدگی ویژه ای را به فرایندهای تولید و برنامه ریزی شرکت پمپ و توربین پتکو داده است و راهبردهای جدید درخصوص افزایش میزان تولیدات و فروش شرکت و البته تحویل بموقع سفارشات مشتریان، این پیچیدگی ها را دوچندان نموده است که خوشبختانه این واحد با وجود نیروی های توانمند و متخصص؛ همواره توانسته است بر این پیچیدگی ها فایق آید و در انتها محصولات مرتبط با بالاترین کیفیت به کارفرمایان محترم و در زمان مقرر ارسال می‌شود.

 

نظر شما