شناسهٔ خبر: 50393540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت زعفران از کشتزارهای تربت‌جام آغاز شد

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: برداشت زعفران از پنج هزار و ۱۰۰ هکتار کشتزار‌های این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: سطح زیرکشت زعفران در تربت‌جام در سال زراعی امسال با ۱۵۰ هکتار کاهش به پنج هزار و ۱۰۰ هکتار رسید که خشکسالی مهمترین عامل آن است.

او افزود: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۹۰ نفر - روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: عملکرد گل تَر زعفران در کشتزار‌های تربت‌جام طی سال زراعی جاری به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید شود.

خدادادی بیان کرد: سال گذشته افزون بر ۲۲ تن زعفران خشک در این منطقه تولید و روانه بازار‌های مصرف سراسر کشور شد.

او تصریح کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان رو به رو شده و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام از توزیع ۵۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در سال زراعی جاری خبر داد و تاکید کرد: برداشت این محصول همه ساله از اواخر مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

خدادادی اظهار کرد: همچنین در سال زراعی جاری در ۲۵ درصد از از کشتزار‌های این محصول در شهرستان تربت جام روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما