شناسهٔ خبر: 50390438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منابع انسانی، سرمایه‌ای بی بدیل برای نیرو‌های مسلح

دبیر جشنواره مالک اشتر منابع انسانی را سرمایه‌ای بی بدیل و مزیت رقابتی برای همه سازمان‌ها و نیرو‌ها توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سردار سرتیپ پاسدار محمود تشکری در حاشیه دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره مالک اشتر شناسایی یگان‌ها و فرماندهان موفق است، گفت: سرمایه انسانی؛ مزیت رقابتی برای همه سازمان‌ها و نیروهاست و نقش اصلی را در پیروزی و موفقیت‌ها فرماندهان و عناصری دارند که در دفاع مقدس فعال بودند و این مزیتی بود که ما را به پیروزی رساند.
وی با تاکید بر اینکه لازم است این سرمایه‌ها را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم و بعد از دوران دفاع مقدس هم مقام معظم رهبری تاکید کردند که مرتب سازمان‌های خودتان را تحت رصد و کنترل قرار دهید و اشراف داشته باشید؛ گفت: ایشان اخیرا هم به دولت ابلاغ کردند که دولت باید انسجام و اقتدار و اشراف داشته باشد.
سردار تشکری گفت: با ساز و کار اشراف فرماندهی مرتب سازمان‌ها و نیرو‌های را رصد می‌کنیم و شاخص‌های کیفی دارد و تبدیل به کمی می‌شود و در یک فرآیند یگان‌های موفق؛ شناسایی و معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه هدف ما بر این است که در این فرایند سازمان‌های موفق تر، الگو، ابتکاران، خلاقیت‌هایی که دارند، شناسایی می‌شوند تا به سایر یگان‌ها توسعه یابد، خاطرنشان کرد: فرماندهان موفق و علل موفقیت آن‌ها تبیین می‌شود و ارتقا می‌یابد و عملکرد سازمان‌ها و نیرو‌ها دوره به دوره و سالی چهار بار بررسی می‌شود.
سردار تشکری با تاکید بر اینکه این چرخه شایسته شناسی و شایسته یابی و شایسته گماری تداوم می‌یابد تا سرمایه انسانی حفظ شود، گفت: هر سال حدود ۴۰ نفر از مجموع یگان‌های مختلف ارتش، سپاه، نیرو‌های انتظامی و وزارت دفاع و نهاد‌های وابسته انتخاب می‌شوند و امروز برگزیدگان سال ۹۹ را که حدود ۴۴ نفر هستند، تقدیر کردیم.
وی افزود: این فرآیند ابتدا در سطح یگان‌ها انجام می‌شود و این در حقیقت جشنواره جشنواره هاست و همه فرماندهان در حال تلاش هستند، امتیازات نزدیک به هم است و همه تلاش کرده اند.

نظر شما