شناسهٔ خبر: 50389261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

رشد ۳۳۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۳۶ واحدی مواجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 4 آبان) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 665 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 384 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۳۶ واحدی مواجه شد.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی فناوران، پتروشیمی خارک و بانک پارسیان با افت خود مانع رشد بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپدیس، نوری و فولاد به ترتیب با 1179، 692 و 659 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شفن، شخاراک، وپارس و شاراک به ترتیب با 486، 451، 437 و 427 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شفن - پتروشيمي فناوران، كيمياتك - آريان كيميا تك، شاراك - پتروشيمي شازند و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۹۹میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۲۹۹میلیارد تومان در ۲۵۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۶۷۱واحد قرار گرفت. در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، فرابورس ایران و فولاد هرمزگان جنوب امروز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان در بیش از ۴۶۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۳۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۶۹ واحد قرار گرفت.

 

 

یادآور می شود: (دوشنبه 3 آبان) دومین شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۳۶۴۰ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۶۳ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۳۱۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۹۲۷ واحدی، عدد ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۹۹۶ واحدی به رقم ۲۳۹ هزار و ۶۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۹۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۷۶۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شپدیس، فملی، جم، کگل و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کالا، اپال و انرژی۳، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سهرمز(سیمان‌هرمزگان‌) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفانو، کماسه، سیمرغ و خفنر بود. همچنین نماد معاملاتی تپمپی(پمپ‌ سازی‌ ایران‌) با ۶.۷۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کلوند، حفاری، فسرب و شسینا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۳۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما