شناسهٔ خبر: 50388784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: رفع مشکلات عشایر با همکاری نمایندگانشان دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: رفع مشکلات جامعه عشایری را با همکاری نمایندگان طوایف و ایلات و پس از مشخص کردن مشکلات، بر اساس اولویت با جدیت دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان جامعه عشایر استان، با اشاره به دو ویژگی بارز عشایر یعنی غیرت و کاری بودن افزود: در آموزه‌های دینی ما، کسی که کار می‌کند و برای کسب روزی حلال عرق می‌ریزد مانند مجاهد در راه خدا است.
وی ادامه داد: در سفر اخیر هیات دولت به فارس (۲۲ مهرماه)، بحث عشایر و سلامت این قشر مطرح و اعتبارات خوبی برای خانه‌های بهداشت سیار در نظر گرفته شد که امیدواریم با تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های بهداشت سیار، خدماتی با کیفیت و آبرومند در زمینه بهداشت و سلامت به عشایر فارس ارائه شود.
او اظهار داشت: در جریان این سفر و در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تامین آب آشامیدنی و آب مصرفی دام عشایر نیز تصمیمات خوبی اتخاذ و گام‌های ارزشمندی برداشته شد.


شورای عالی عشایر فارس تشکیل می‌شود
استاندار فارس گفت: به منظور همفکری برای حل مشکلات جامعه عشایر، شورای عالی عشایر با مسئولیت و مدیریت استاندار تشکیل می‌شود که از انتظار داریم نمایندگان عشایر که از نخبگان استان هستند چکیده مسائل را با رعایت اولویت‌ها ارائه کنند.
ایمانیه افزود: رسیدگی به مسائل جامعه عشایر این استان نیازمند ایجاد ساختار مستقل و قوی‌تر در مجموعه جهادکشاورزی استان است و در این زمینه با وزیر جهادکشاورزی گفت و گو خواهیم کرد.
او اضافه کرد: از آنجا که قوانین و دستورات دینی در نزول برکات الهی تاثیرگذار است، باید موضوع پرداخت حقوق الهی مانند زکات مورد توجه عشایر و همه مردم باشد و تمام مسئولین باید به وظایف خود در قبال جامعه عمل کنند و همه دستورات الهی را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به این که دولت سیزدهم با عزم جهادی و نیت مخلصانه وارد میدان خدمت به مردم شده افزود: در بازدید رئیس جمهوری از یک دامداری در اطراف مرودشت در جریان سفر اخیر، موضوع تامین نهاده دامداران و قیمت گذاری برای فروش محصولاتشان مطرح و پیگیری شد.

نظر شما