شناسهٔ خبر: 50387417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در راستای افزایش نشاط اجتماعی صورت می‌گیرد؛

برگزاری تور قزوین گردی برای کودکان مناطق کم برخوردار قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از برگزاری تور یک روزه قزوین گردی برای کودکان شش محله کم برخوردار استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام با اشاره به تور یک روزه قزوین گردی برای کودکان محلات کم برخوردار گفت: این برنامه همزمان با کاهش شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف تحقق برنامه‌های نشاط اجتماعی ششم آبان ماه در چهلستون قزوین برگزار می‌شود و کودکان محلات هادی آباد، باغ نشاط، مهاجرانی شریفیه، نصرت آباد البرز، اکبرآباد اقبالیه و ناصر آباد در این مراسم حضور خواهند داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: این تور یک روزه به همت دفتر امور اجتماعی استانداری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه و همچنین همراهی تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این برنامه برای کودکان شش محله کم برخوردار قزوین به همراه یکی از والدین آن‌ها با بازدید از مراکز تاریخی قزوین شامل مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، مسجدالنبی و عمارت چهلستون خواهد بود و در پایان هم برنامه‌های متنوعی شامل اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی و پذیرایی تدارک دیده شده است.

این مسئول با بیان اینکه در شرایط کنونی نشاط اجتماعی یکی از موضوعات و مسائل اجتماعی مهم است افزود: از آنجایی که نقش تأثیر گذار کودکان در آینده یک ملت بسیار حائز اهمیت است، توجه به اجرای برنامه‌های مفرح برای کودکان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کودکان از اقشار آسیب پذیر جامعه به شمار می‌روند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند و از همین رو موضوع آشنایی آنان با میراث تاریخی و فرهنگی قزوین در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های نشاط اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیدخام افزود: پهنه مینودری قزوین دارای بناها و آثار تاریخی بسیاری بوده و ضروری است که کودکان ما با این ابنیه و تاریخ آن آشنا شوند تا بتوانیم هویت تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم را به کودکان این سرزمین به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بشناسانیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: جهت اجرای بهینه برنامه‌های نشاط اجتماعی ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه نهایت همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند.

نظر شما