شناسهٔ خبر: 50387296 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فوت ۱۰۸ نفر عابر پیاده در نیمه اول امسال در تهران

سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری امروز به بیان دیدگاه‌های پلیس راهور تهران بزرگ از مسایل مربوط به بحث تصادفات در سطح معابر پایتخت سخن گفت.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع تصادفات در شش ماهه اول سال در سطح شهر تهران پرداخت.

وی ادامه داد: تصادفات ما در دو سال گذشته کاهشی بود و روند کاهشی را ما توانستیم در شش ماهه اول نیز حفظ کنیم و برای این عدد هم مناسب نیست چرا که هموطنان ما جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: ما در شش ماهه اول سال ۲۷۵ نفر از شهروند جان خود را از دست داده اند و این عدد عدد بالایی است و هرچند نسبت به مدت مشابه خود در سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است باز هم عدد بالاست.

سردار حمیدی گفت: در حوزه عابر پیاده ۱۰۸ نفر عابر پیاده و به دلایل مختلفی، چون عبور از عرض آزادراه و عبور از مناطق تاریک، فقدان پل‌های زیرگذر و روگذر و عدم توجه عابرین از عمده نکاتی بوده که باعث تصادفات منجر به فوت عابران پیاده شده است و ۱۰۸ نفر از عابرین جان خود را در این حوزه از دست داده اند.
 
بیشتر بخوانید:

وی افزود: دومین مورد که بیشترین سهم را در تصادفات ما دارد ۱۲۶ نفر هست که تقریبا ۴۶ درصد تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص داده مربوط به موتورسیکلت سواران است و سهم موتورسواران در شرایط کرونایی نسبت به قبل از کرونا بیشتر شده است. چرا که ۱۰ – ۱۵ درصد تردد‌های موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و مردم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کردند و رجوع کردند به خودروی شخصی و موتورسیکلت که در حال حاضر تردد آن‌ها بیشتر شده است، ولی تصادفت آن‌ها خوشبختانه سهم کمتری نسبت به مدت مشابه دارد و سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این نشان می‌دهد که اقداماتی که در حوزه موتورسواران انجام شده است کاملا پاسخگو است و جواب داده است و عدد آن مشخص است بیشترین سهم را موتورسیکلت داشته و افزایش تردد و سفر توسط موتورسیکلت ۱۰ – ۱۵ درصد اتفاق افتاده، ولی خوشبختانه سهم موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سردار حمیدی افزود: استفاده از طرح موتوریار و استفاده از ظرفیت خود موتوریار برای نظم دهی به معابر به صورت جدی توسط همکاران بنده در برخی ساعات و برخی مقاطع در حال انجام و اثر گذار است و امید داریم که این طرح حمایت شود و سازمان‌های مختلف کمک کنند به این موضوع و اظهار نظرات را جمعی و گروهی بگویند و کسی فردی تصمیم نگیرد و ما هم فردی تصمیم نگرفته ایم.
 
انتهای پیام/

نظر شما