شناسهٔ خبر: 50385988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشت دانه روغنی کاملینا در مزارع خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت کاملینا در سطح ۳۰۰هکتار از کشتزار‌های خراسان شمالی برای دومین سال آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  پژمان شهابی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت کاملینا در سطح ۳۰۰هکتار از کشتزار‌های استان برای دومین سال آغاز شد.

شهابی افزود: برنامه ابلاغی برای کشت این دانه روغنی در استان ۳۰۰هکتار است که تا کنون ۱۵هکتار در استان کشت شده است.

بیشتر بخوانید

او  با بیان اینکه کشت دانه روغنی کاملینا برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت اضافه کرد: انتظار می‌رود کشاورزان استقبال خوبی از کشت دانه روغنی کاملینا داشته باشند، زیرا این گیاه نسبت به کلزا در برابر تنش‌های محیطی سازگارتر است و همچنین دامنه تاریخ کشت آن وسیعتر و نسبت به آفات مقاوم و در رقابت با علف‌های هرز نیز خیلی قوی ظاهر می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بیشترین سطح زیر کشت برای شهرستان شیروان در سطح ۱۵۰هکتار در نظر گرفته شده و مابقی سهمیه و نیز برای سایر شهرستان‌ها است.

شهابی با بیان اینکه بهترین زمان کشت این محصول اوایل آبان ماه و حداکثر تا ۱۰ آذر ماه است گفت: در مناطق دیم و نیمه آبی این محصول کشت می‌شود و میانگین عملکرد آن در هر هکتار برای مزارع دیم ۵۰۰کیلو و در مزارع نیمه آبی هزار و ۵۰۰کیلوگرم است و همچنین در فصل برداشت به ریزش مقاوم است.

به گفته شهابی این محصول بسیار دانه ریز است و میوه آن به صورت خورجینی است و با کمباین برداشت می‌شود و شباهت زیادی به بذر خاکشیر دارد.

انتهای پیام/د

نظر شما