شناسهٔ خبر: 50385490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین:

کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها مهمترین هدف پدافند غیرعامل است

حسینی گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت هایی است که برای زندگی مردم به عنوان یک نیاز مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید جمال حسینی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه 4 آبان) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: معنای پدافند، دفاع و حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد و صیانت از اراضی و حاکمیت ملی در شرایط و موقعیت های مختلف است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل اقدامات غیرمسلحانه ای است که ارتقا پایداری ملی در برابر تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن یا را به دنبال دارد و در واقع مهمترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت هایی است که برای زندگی مردم به عنوان یک نیاز مطرح است.

 

وی تصریح کرد: در پدافند غیرعامل آسیب هایی که احتمال می رود از سوی دشمن فرضی جامعه را تهدید کند، مدنظر است و این موارد شامل منابع انسانی، ذخایر و زیرساخت ها بوده که در سال های اخیر بحث بیماری کرونا هم به عنوان یک موضوع بیوتروریسم مطرح شده و در این حوزه هم پدافند غیرعامل باید ورود پیدا کند.

 

حسینی اعلام کرد: از هشتم تا 14 آبان ماه با عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و لازم است در این هفته هرچه بیشتر به این مهم پرداخته شود و با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل 11 کارگروه در ذیل این مهم دیده شده که هر کارگروه وظایفی را بر عهده دارند.

 

وی تأکید کرد: در بحث موضوعات بیوتروریسم که یک تهدید برای جامعه محسوب می شود کمیته پایش و ارزیابی عملکرد و نظارت قرارگاه مقابله با بیماری کرونا از سوی اداره کل پدافند غیرعامل ایجاد شده است که این کمیته بازدیدهایی را از ادارات و اصناف دارد و در بحث بیماری کرونا رزمایشی هم برگزار خواهد شد که البته زمان و مکان آن هنوز مشخص نیست.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در ادامه اعلام کرد: استان قزوین در تهیه طرح جامع پدافندغیرعامل یکی از استان های پیشرو است که سال گذشته این طرح با لحاظ موضوعاتی در بخش های صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی و غیره تهیه و تصویب و ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین اظهار کرد: قزوین استانی صنعتی است و واحد های صنعتی متعددی دارد که با توجه به این امر از سوی دستگاه های مربوطه و با توجه به طرح جامع، اقداماتی صورت می گیرد.

 

حسینی خاطر نشان کرد: در حوزه صنعتی شناسایی آسیب ها اهمیت بسزایی دارد که از این رو بازدیدهایی از شرکت های متولی مواد شیمیایی انجام و آسیب های مخاطره آمیز شناسایی شده و بر این اساس شورای پدافند غیرعامل مصوباتی را داشته است.

 

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما، شناسایی نقاط حساس در استان بوده که 288 نقطه شناسایی شده و برنامه های لازم برای این امر و مقابله با چالش های پیش رو پیش بینی شده است.

 

 

 

پایان پیام/293

نظر شما