شناسهٔ خبر: 50384678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فردا در تهران

دومین نشست همسایگان افغانستان برگزار می‌شود

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه فردا با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه فردا با حضور  رییس جمهور برگزار می شود. وزیران خارجه ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان حضوری و وزیران خارجه چین و روسیه به صورت آنلاین در این نشست حضور خواهند داشت. البته نمایندگان این دو کشور به صورت حضوری در این نشست در محل وزارت خارجه شرکت می‌کنند.

 

این گزارش می افزاید: رییس جمهوری جلسه را افتتاح و سخنرانی می‌کند و سفیران کشورهای ‌مستقر هم فردا در این نشست حضور خواهند داشت. فردا دبیرکل سازمان ملل هم پیامی به این نشست صادر خواهد کرد.  این پیام دبیرکل سازمان ملل برای نشست تهران به این معنا است که جمهوری اسلامی کانون دیپلماسی فعال در منطقه خواهد بود که برای کمک به صلح و ثبات در منطقه قدم برمی‌دارد.

 

یادآور می شود: این نشست که برای تشریک مساعی کشورهای همسایه افغانستان و برای ایجاد صلح پایدار در افغانستان برگزار می‌شود، در ادامه نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان چندی پیش است. شرکت کنندگان در آن نشست به اصول پایه‌ای رسیدند از جمله اینکه آینده افغانستان براساس خواست و اراده مردم این کشور باید شکل بگیرد. همچنین در اجلاس اول توافق شد دولت فراگیر در این کشور ایجاد شود دولتی که در چارچوب آن می‌توان به یک افغانستان با ثبات که بخشی از ترتیبات همکاری های منطقه ای فراگیر باشد، فکر کرد. علاوه براین این دولت باید مدنظر افغانستان باید بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومی افغانستان باشد.

پایان پیام/50

نظر شما