شناسهٔ خبر: 50384636 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترافیک معابر شهری ۳۷ درصد افزایش یافته است

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: تردد‌ها در معابر شهری، ۳۷ درصد در مقایسه با شرایط قبل از کرونا افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سردار حمیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره با افزایش ترافیک در ۲۰ روز گذشته افزود: استفاده از حمل و نقل عمومی هم یک سوم یعنی حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.
وی علت این موضوع را شرایط کرونایی و تعداد کم اتوبوس‌ها دانست و گفت: قبلا سه میلیون نفر از طریق اتوبوس‌ها جابجا می‌شدنند، اما هم اکنون به یک میلیون نفر کاهش پیدا کرده اند.
رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: مردم بیشتر ترغیب شده اند با توجه به اینکه فاصله گذاری در اتوبوس‌ها رعایت نمی‌شود از خودرو شخصی خود استفاده کنند.
سردار حمیدی با اشاره به این که وضعیت ترافیک به تدریج به شرایط قبل از کرونا بر می‌گردد، گفت: صبح از ساعت شش و نیم صبح حجم ترافیک در معابر افزایش پیدا می‌کند و این موضوع تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد.
وی ادامه داد: این شرایط در حالتی است که هنوز مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها باز نشده است.
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ساعات طرح ترافیک نیز باعث افزایش ترافیک شده، زیرا ساعت طرح ترافیک ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است و کارمندان با تعطیل شدن ادارات که ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر است برخی از آنان تازه با خانواده هایشان به مرکز شهر راهی می‌شوند و، چون بایستی قبل از ساعت محدودیت شبانه که ۲۲ است به منزل برگردند، سبب ترافیک پرحجم می‌شود.
سردار حمیدی افزود: اصلاح ساعت کاری، اصلاح ساعات طرح ترافیک و لغو محدودیت شبانه از مسایلی است که پیگیر هستیم تا شاید ترافیک کاهش یابد.
وی گفت: اگر مدارس باز شود و با توجه به آغاز فصل بارندگی و زمستان اگر چاره‌ای مسئولان برای این موضوع نکنند، ترافیک بیشتر هم خواهد شد.

نظر شما