شناسهٔ خبر: 50379751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کروکی تصادف در استان قزوین الکترونیکی می‌شود

رئیس پلیس راه استان قزوین از اجرای طرح کروکی الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان گفت: تا دو ماه دیگر طرح کروکی الکترونیک در معابر برون شهری استان قزوین اجرا می‌شود.

سرهنگ ذاکری منش افزود: عدم توجه به جلوو تخطی از سرعت مطمئنه در صدر علل تصادف‌های برون شهری در استان قزوین محسوب می‌شود و از رانندگان می‌خواهیم در حین رانندگی به غیر از جاده و رانندگی به چیز دیگری توجه نکنند.

وی اضافه کرد: شوخی و بدل کاری در رانندگی با کسی تعارف ندارد و اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰۰ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته همزمان با شیوع کرونا، تردد‌ها ۲۰ درصد کاهش یافت، اما در ۶ ماهه اول امسال میانگین تردد‌های جاده‌ای ۳ درصد افزایش یافته است.
 
سرهنگ ذاکری منش با اشاره به اینکه هر چقدر سیستم‌های هوشمند در آزادراه‌ها نصب شود و راه‌ها ایمن شود، مطمئن باشید مسافران هم سفر ایمن خواهند داشت، تصریح کرد: نقاط پرخطر و حادثه خیز احصاء و به مسئولان ذیربط اطلاع داده شده است و امیدواریم تجهیزات الکترونیکی و هوشمند جاده‌ها از جمله دوربین‌های کنترل سرعت، در نقاط شناسایی شده نصب شوند.
 
وی افزود: در چند نقطه حساس استان از جمله حوالی دانشگاه آزاد، در مواقع بارندگی، به دلیل کاهش ضریب استطکاک، شاهد تصادف‌های زنجیره‌ای بودیم و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این زمینه نسبت به اصلاح آسفالت جاده‌ها اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۹۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد‌های کرونایی، اعمال قانون شدند.

وی افزود: ممنوعیت تردد کرونایی در شهر‌های نارنجی و قرمز کماکان برقرار است و در این زمینه، تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونایی هستیم.

وی افزود: متأسفانه در ۶ ماه گذشته ۸ عابر پیاده در معابر برون شهری تصادف کردند و ۲۷ راکب موتورسیکلت متأسفانه در جاده‌های فرعی بر اثر تصادف جاده جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه استان قزوین تأکید کرد: توقف در حاشیه آزادراه‌ها بسیار خطرناک است و از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه در حاشیه جاده‌ها توقف نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما