شناسهٔ خبر: 5037517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

المنار: جنگنده هاي سعودي قبر بنيانگذار انصار الله را 14 بار بمباران کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/19
00:06:39.24
جنگنده های سعودی با هدف جریحه دار کردن احساسات مردم یمن، مرقد شهید حسین بدر الدین الحوثی را 14 بار بمباران کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، خلیل العمری خبرنگار این شبکه در صنعا در گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات میدانی و حملات امروز سعودیها به یمن گفت، صنعا شاهد حملات گسترده به ویژه به فرودگاه بین المللی است گرچه این فرودگاه اساسا قابل استفاده نیست ولی با این وجود متجاوزان سعودی، با هدف جلوگیری از پرواز دو فروند هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه سازمان های امدادرسانی بین المللی به مقصد این فرودگاه و همچنین پس از تاکید سازمان هواپیمایی یمن بر قصد خود برای بازسازی این فرودگاه به منظور پذیرش پروازها، حملات خود را به این فرودگاه شدت بخشیده اند. حملات هوایی همچنین چندین استان دیگر، از جمله استان اب در مرکز یمن و همچنین استان های الحجه و الحدیده در غرب را نیز در برگرفت. اما استان صعده شاهد بیشترین حملات بود به گونه ای که از دیشب تاکنون بیش از 40 مورد حمله هوایی به این استان صورت گرفته است که در 14 مورد این حملات، مرقد شهید حسین بدر الدین الحوثی بمباران شد که این منعکس کننده تمایل شدید آنها به جریحه دار کردن احساسات مردم است وگرنه، مردگان را نمی توان مجددا کشت!
شبکه ارتباطات هم یکی دیگر از اهداف این حملات بود و به همین دلیل تماس با برخی از بخش های استان صعده بسیار دشوار شده است. در این حملات جاده ها و پل ها هم بمباران شد. علاوه بر آن دورترین بخش های مرزی یمن تا این لحظه زیر گلوله باران مستمر توپخانه ای، خمپاره ای و موشکی قرار دارد. هواپیماهای بدون سرنشین سعودی هم همچنان پرواز های شناسایی بر فراز صعده و سایر استان های یمن انجام می دهند.
خلیل العمری درباره مناطق مرزی یمن و عربستان و همچنین بمباران منازل برخی شیوخ این منطقه گفت، از دیشب تا کنون به ویژه در بخش کتاف در شرق استان صعده این وضعیت جریان دارد و منازل تعدادی از شیوخ و بزرگان منطقه بمباران شده است. حتی منازل بزرگانی که در اصل طرفدار عربستان سعودی هستند نیز بمباران شده است و شگفت آن که برخی از این شیوخ خودشان در خاک عربستان هستند در حالی که خانواده هایشان در منازلشان در صعده به سر می برند و برخی از اعضای این خانواده ها هم کشته شده اند. تسهیل ورود حوثی ها یا قبایل طرفدار آنها (به خاک عربستان) به دستاویزی برای حاکمان ریاض تبدیل شده است تا منزل هرکسی را که می خواهند با این بهانه بمباران کنند.
00:10:14.16

نظر شما