شناسهٔ خبر: 50373968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش زمین شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کلات، ایجاد هشت ناحیه صنعتی و توسعه شهرک صنعتی خیام در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست با اعضای هیات مدیره و مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، نواحی جدید در دستور کار این شرکت را شهرک‌های صنعتی بیزه، جغتای، زاوه، گناباد۲، یونسی، اسحاق آباد، سرولایت و گرماب ذکر کرد و گفت: شناسایی و اتمام طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی است که برای این اقدام باید استفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی در دستور کار مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گیرد.

او افزود: مدیران شهرک‌ها موظف هستند در ۱۵ روز تمامی طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاویان، خیام، فریمان، تربت حیدریه و چناران را اعلام و طی نشست فوق العاده طرح‌های قابل تمدید را در ازای دادن مهلت یک ساله برای اتمام اجرای آن و اخذ تعهد محضری، تعیین تکلیف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: نشست‌های مربوط به کنترل طرح‌های نیمه تمام نیز باید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حضور مدیران آن‌ها و دست‌اندرکاران دیگر برگزار و گزارش مربوط به آن تهیه شود.

بیشتر بخوانید

بهرامی زاده راهبرد و سیاست روشن وزیر صنعت، معدن و تجارت را احیای واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال دانست و بیان کرد: ستاد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف به پایش شرایط واحد‌های صنعتی هستند و باید واحد‌ها و کارگاه‌های راکد یا طرح‌های نیمه تمام را شناسایی و عارضه یابی کنند.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره پنج مشهد نیز تکمیل شده و هم اینک برای هزار هکتار از اراضی این شهرک متقاضی سرمایه گذاری وجود دارد، اما یکی از اشکالات آن وجود معارضان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: برخورد قانونی و قاطعانه بخش‌های حقوقی و حراست شرکت با موارد مربوط به تضییع حقوق بیت المال، عمل به تکالیف سازمانی، تنظیم و ارجاع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش‌های تخصصی شرکت، مستندسازی موارد و حکمرانی هوشمند از سوی مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مورد تاکید ما است.

بهرامی زاده اظهار کرد: کمیته دولت الکترونیک در ستاد سازمان صنایع کوچک تشکیل شده و درصدد ایجاد پنجره واحد تجاری است تا همه فعالیت‌ها در حوزه‌های اداری و تجاری در یک واحد انجام شود که این مهم نخستین گام در مسیر تسهیلگری خواهد بود.

او تسهیلگری در حوزه جواز‌های تاسیس و واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی را ضروری دانست و افزود: تحلیل گذشته نگر و آینده نگر باید در سیستم واگذاری اراضی و زیرساخت‌ها سرلوحه کار قرار گیرد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

نظر شما