شناسهٔ خبر: 50370124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مقام مسئول خبرداد؛

افزایش 10 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر عشایر کشور/ برای تجهیز مدارس عشایر به هزار کانکس نیاز داریم

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر دختر در سطح کشور 10 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا سیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مدارس در مناطق عشایری کشور گفت: در حال حاضر مناطق عضاری در 27 استان کشور دارای 6 هزار و 643 مدرسه شامل 5 هزار و 400 مدرسه دوره ابتدایی و یک‌هزار و 243 مدرسه متوسطه است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین 235 مدرسه شبانه روزی و 14 هزار کلاس درس برای عشایر وجود دارد و در مجموع 210 هزار دانش آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

47 درصد دانش آموزان عشایر را دختران تشکیل می‌دهند

وی عنوان کرد: طی چهار سال گذشته با فرهنگ سازی صورت گرفته تعداد دانش آموزان دختر در مدارس عشایر افزایش یافته و در حال حاضر 47 درصد دانش آموزان این مدارس، دختران هستند، البته متاسفانه شاهد ترک تحصیل 50 درصد این دانش آموزان پس از دوره ابتدایی هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر با چالش کمبود فضای آموزشی در بخش عشایر مواجه هستیم و برای تجهیز و نوسازی مدارس آن‌ها به هزار کانکس نیاز داریم، البته در مجموع تعداد مدارس کانکسی با رشد 9 درصدی به یک‌هزار و 327 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: مدارس کانکسی در مناطق عشایری به دلیل امکان جابه جایی از چادر و سازه‌های ساختمانی بهتر است.

فعالیت 15 هزار معلم در مناطق عشایری

سیفی اظهار کرد: تعداد مدارس شبانه روزی نیز با افزایش 14 مدرسه از 221 مورد به 235 مورد رسیده، همچنین در جذب معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد نیز رشد 32 درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار معلم در مناطق عشایری مشغول به فعالیت هستند؛ البته با توجه به اینکه استفاده از سرباز معلم‌ها پاسخگوی نیازهای عشایر نیست، استفادده از این نیروها در تقابل با عدالت آموزشی قرار دارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از مدت‌ها، در سال گذشته 170 میلیارد ریال سرانه برای دانش آموزان عشایر تخصیص یافته و به حساب مدارس واریز شد.

نظر شما