شناسهٔ خبر: 50366644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشنهاد پلیس برای ایجاد خدمات سیار معاینه فنی/نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در آلودگی هوا

مهدی بابایی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال قانون برای ۱۱۰ هزار خودروی سبک و ۱۹ هزار خودروی سنگین در مباحث مرتبط با آلودگی هوا در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در محل سالن جلسات پلیس راهور تهران بزرگ بزرگرار شد، گفت:‌ هدف از این جلسه بررسی ابعاد و راهکارهای مقابله با پدیده آلودگی هوا در شهر تهران و اتخاذ  تدابیر و هماهنگی های لازم میان پلیس، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌هاست.  

حمیدی با ابراز نگرانی در خصوص آلودگی هوا از نمایندگان شهر تهران و فراکسیون محیط زیست خواست نسبت به اقدامات عملی در این خصوص و پیگیری های لازم در مورد سیستمی شدن تمامی کنترل‌ها و انجام  و پیاده سازی پیشنهادات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدام کنند و گفت: حضور نمایندگان مردم تهران و فراکسیون محیط زیست در این جلسه نشان دهنده عزم جدی نمایندگان و پیگیری از سوی این عزیزان در بحث آلودگی هوا است و پلیس راهور تهران بزرگ از این موضوع استقبال می‌کند.

وی در ادامه با اعلام یکسری پیشنهادات در خصوص کاهش آلودگی هوا گفت: قانون هوای پاک به صراحت تاکید کرده که باید اقدامات جدی در بحث رفع آلودگی هوا انجام شود و پلیس راهور تهران بزرگ نیز چندین پیشنهاد در این مورد ارائه داده است.  از جمله پیشنهادهای ما در این خصوص ساماندهی آلودگی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم تولید موتورسیکلت‌های آلاینده و همچنین ساماندهی پایانه‌های مسافربری است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ پروژه های نیمه کاره در معابر پر ترافیک و همچنین وجود پایانه های باربری و تردد خودروهای متعلق به آنها در معابر را نیز از دیگر عوامل برشمرد و بر ضرورت ساماندهی آنها تاکید کرد.

 حمیدی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری،  ۱۱۰ هزار خودروی سبک و ۱۹ هزار خودروی سنگین در بحث آلودگی هوا اعمال قانون شدند، گفت: برای کنترل ها باید به سمت مکانیزه و سیستمی شدن برویم.

پیشنهاد پلیس برای ایجاد خدمات سیار معاینه فنی

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۷۰ درصد از منابع آلاینده مربوط به آلاینده‌های متحرک است، گفت: در این بخش ناوگان حمل و نقل عمومی نقش اساسی دارد. در حوزه‌های معاینه فنی نیز می‌توان از بحث سیار شدن این خدمات سخن گفت و با راه اندازی سیار معاینه فنی می‌توان قسمت زیادی از این موضوع را در اختیار شهروندان قرار داد.

در ادامه این جلسه شماری از نمایندگان نیز به بیان موضوعات و دغدغه‌های مرتبط در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما