شناسهٔ خبر: 50363252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون صنایع‌دستی زنجان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت زنجان

زنجان- معاون صنایع‌دستی زنجان از اعطای چهار هزار و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، الناز خدایی فر از اعطای چهار هزار و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران زنجانی خبر داد و گفت: این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران اختصاص‌یافته است.

وی اظهار کرد: این منابع مالی به صنعتگران به شکل قرض‌الحسنه با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطاشده است.

معاون صنایع‌دستی و میراث فرهنگی زنجان گفت: اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است.

خدایی فر تاکید کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت‌زدایی و معاونت صنایع‌دستی با رسالت حمایت از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مأموریت اشتغال آفرینی این افراد، هم‌افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

وی گفت: احیاء و توسعه صنایع‌دستی بومی استان و  معرفی آنها از دیگر اهداف این طرح بوده و ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی عمده و بومی استان زنجان است.

نظر شما