شناسهٔ خبر: 50363055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایش مستمر آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ایذه

خبرگزاری صداوسیما

همه ساله شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان و مرغداری‌ها شهرستان ایذه مورد توجه قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون فرماندار شهرستان ایذه گفت: همه ساله با فرارسیدن فصل سرما، موضوع شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان و مرغداری‌ها به عنوان یکی از مسائل جدی شهرستان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقصودی در ادامه با بیان اینکه چرا بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان علاوه بر وارد کردن خسارات زیاد به پرورش دهندگان، مخاطرات بسیاری برای انسان به همراه دارد، افزود: تمامی دستگاه‌های ذیربط همکاری بیشتری جهت پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اداره دامپزشکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:تالاب شادگان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

وی بیان داشت: اعلام تلفات مشکوک و نامتعارف طیور بومی و پرندگان مهاجر به دامپزشکی، همکاری دهیاران و محیط بانان محیط زیست و برگزاری کلاس‌های ترویجی با همکاری بخشداری‌ها و جهاد کشاورزی، توقف محموله‌های دام و طیور و کود مرغ فاقد مجوز در پاسگاه‌ها و ایست و بازرسی و ارجاع به مبادی قانونی، برخورد با خودرو‌های حمل طیور فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی و برگزاری جلسه با واحد‌های مرغداری برای ارتقای شرایط بهداشتی مورد تاکید است.

نظر شما