شناسهٔ خبر: 50357195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سبزیجات آلوده به فاضلاب به سرعت امحا شوند

خبرگزاری صداوسیما

دادستان کرمانشاه با تاکید بر امحا ءسبزیجات آلوده به فاضلاب گفت:استفاده از فاضلاب در زمین های کشاورزی تبعات سوء بهداشتی به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سبزیجات آلوده به فاضلاب به سرعت امحا شوندشهرام کرمی در نشست شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، با اشاره به تخلف برخی کشاورزان و استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: استفاده از فاضلاب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آئین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحاء مستمر کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب اقدام شود.

دادستان کرمانشاه افزود: برای پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکل در راستای امحاء کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان پشتیبانی انتظامی قاطع بوجود آورده است و در صورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

وی گفت: برای  پیشگیری از کشت مجدد سبزی‌های آلوده به فاضلاب و در نتیجه تخریب مجدد آنها، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و جهاد کشاورزی استان تمهیدات لازم را به منظور آموزش کشاورزان برای پیشگیری از کشت‌های مجدد آلوده اجرا کنند.

کرمی  همچنین گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های وقفی که می‌تواند بعد از اتمام ساخت و ساز مشکلات فراوانی را برای سازنده فراهم آورد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به معرفی مناطق دارای زمین‌های وقفی عمده به شهرداری کل کرمانشاه و شهرداری‌های مناطق ۸ گانه اقدام کند و هرگونه ساخت و ساز را منوط به استعلام از اوقاف بداند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز موظف است به منظور پیشگیری از تأخیر در اجرای مجوز ساخت و ساز برای شهروندان، پاسخ استعلام‌های دریافتی را به قید فوریت و ظرف یک هفته به شهرداری مربوط منعکس کند.

دادستان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی استان اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال گذشته و بهار سال جاری و احتمال ادامه این روند در ماه‌های پیش رو که می‌تواند مشکلات فروانی را برای مردم بوجود آورد و در نهایت به بحرانی جدی تبدیل شود، دستگاه‌های ذیربط باید مقابله با کشت‌های پرآب در ماههای آینده را در دستور کار قرار داده و برنامه ریزی‌های لازم را برای جلوگیری از کشت‌های پرآب را انجام دهند.

کرمی گفت: دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان بر اجرای دقیق مصوبه‌های شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه قضائی خود نظارت کنند و حمایت‌های قانونی را به انجام دهند.

نظر شما