شناسهٔ خبر: 50348994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همسایه‌ای که دو چهره داشت

رئیس پلیس فتای یزد گفت: عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان که با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شد که فردی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام برای او ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و با انجام اقدام‌های مرتبط و تحلیل مستندات جمع آوری شده، موفق به شناسایی متهم شدند و او را به پلیس فتا احضار کردند.

ابوطالبی گفت: متهمه در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما بعد از روبه رو شدن با مستندات و ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت.

او تصریح کرد: متهمه در اظهارات خود عنوان کرد که شاکیه همسایه جدید بوده است و با انگیزه امتحان کردن او برای رفت و آمد و ارتباط بیشتر اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

او گفت: متهمه پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی کرده و در نهایت با اخذ رضایت از شاکیه، پرونده مختومه شد.

ابوطالبی تصریح کرد: هر گونه ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است و قانونگذار برای ایجاد مزاحمت و اخاذی در فضای مجازی مجازات‌های معینی تعیین کرده است.

او اظهار داشت: از هموطنان درخواست می‌کنم هر گونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

نظر شما