شناسهٔ خبر: 50348704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه پایگاه خود در تاجیکستان را به تسلیحات پیشرفته مجهز می کند

مسکو - ایرنا - به دنبال برگزاری رزمایش پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان، رئیس ستاد پایگاه ۲۰۱ روسیه در دوشنبه اعلام کرد که این پایگاه یک گردان تانک جدید تی-۷۲ .ب.ز.ام تحویل خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسی «لایف»، یوگنی اوخریمنکو رئیس ستاد پایگاه ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان روز یکشنبه گفت: پایگاه ۲۰۱ به ۳۰ دستگاه تانک نوسازی شده تی-۷۲ .ب.ز.ام مجهز خواهد شد.

وی افزود: این تانک ها تا پایان سال ۲۰۲۱ در اختیار پایگاه ۲۰۱ در دوشنبه قرار می گیرد و جایگزین تانک های کهنه در این پایگاه خواهد شد. 

رئیس ستاد پایگاه ۲۰۱ روسیه همچنین گفت که به تازگی این پایگاه چندین دستگاه نفربرهای زرهی ب.ام.پ-۲ تحویل گرفته است. علاوه بر آن سیستم های راکت دوش پرتاب از نوع «زبرا» و راکت های ضدتانک «کورنت» به این پایگاه تحویل شده است. 

 اسلحه های ویژه تک تیراندازان از نوع کورد، سلاح های خودکار آ.ک-۱۲ و خودروهای زرهی از نوع لینزا از دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی تحویل شده به پایکاه ۲۰۱ در تاجیکستان است. 

روسیه در هفته های اخیر با شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی چند رزمایش در تاجیکستان برای آمادگی نیروها برای مقابله با تهاجم احتمالی تروریست ها از اففانستان به این کشور آسیای مرکزی برگزار کرد.

آخرین رزمایش تعامل ۲۰۲۱ بود که دیروز در تاجیکستان به پایان رسید. 

در جریان رزمایش تعامل ۲۰۲۱، نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برنامه سازماندهی و اجرای عملیات مشترک برای مهار درگیری مسلحانه مرزی در منطقه آسیای مرکزی را اجرا کردند.

 در این رزمایش بیش از ۵ هزار سرباز که بیش از نیمی از آن‌ها روس بودند، شرکت کردند و نیروهای شرکت کننده، عملیات مناقشات محلی مرزی در منطقه آسیای میانه را تمرین کردند.

  رزمایش  ۶ روزه «تعامل ۲۰۲۱» مکمل مجموعه‌ای از رزمایش‌های با مقیاس کوچک بود که در ماه‌های اوت و سپتامبر با مشارکت روسیه و متحدانش در نزدیکی مرز افغانستان برگزار شد.

نظر شما