شناسهٔ خبر: 50346288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمسک به وحدت، تمسک به اقتدار جهان اسلام است

امام جمعه شهرستان تایباد گفت: تمسک به وحدت، تمسک به اقتدار، عزت، عظمت، شرافت و کرامت جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده در همایش منادیان وحدت که باتمسک به وحدت، تمسک به اقتدار جهان اسلام است حضور علمای تسنن و تشیع شهرستان‌های تایباد، خواف، تربت‌جام و باخرز در تایباد برگزار شد اظهار کرد:وحدت محور صلابت، قدرت و پیشرفت است و اختلاف بین مذاهب، اساسی‌ترین نقشه دشمن است.

وی وحدت را از بهترین اعمال معرفی کرد و افزود: نگاه ما به وحدت استراتژیک است نه تاکتیکی؛ مسلمانان جهان اسلام باید از لحاظ سیاسی و مذهبی کنار هم باشند تا به اقتدار برسند و تاراج بی‌بند و بار‌ها نشوند.

ملکی بیان کرد: ایران به برکت رهبری ولایت‌محور، قدرتمند، پرچم‌دار و مقتدر، همیشه در برابر دشمنان نظام ایستادگی و فتنه‌های آنان را خنثی کرده است.

در ادامه این مراسم، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد هم گفت: همایش منادیان وحدت با هدف بزرگداشت چهره‌های شاخص وحدت و تقریب با حضور ۲۰۰نفر از علمای تسنن و تشیع برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور بیان کرد: ترویج سبک زندگی تقریبی در منطقه و ثبت و ضبط زندگی و اقدامات علمای تسنن و تشیع برای نسل آینده، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به وحدت تشیع و تسنن در تایباد خاطرنشان کرد: مردم تشیع و تسنن این شهرستان مرزی همیشه در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی کنار هم هستند و چهره‌های شاخص علمی و فقهی را در حوزه‌های علمیه پرورش داده‌اند.

در پایان این مراسم از چهره‌های شاخص مذهبی شهرستان تجلیل شد.

<div id="video-display-embed-code_7154979"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3256612/7154979?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما