شناسهٔ خبر: 50346223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لغو بازی مس و پدیده به دلیل غیبت مشهدی‌ها/ پیروزی سه بر صفر در انتظار رفسنجانی‌ها

بازیکنان تیم فوتبال پدیده مشهد به دلیل عدم دریافت مطالبات خود و اعتراض نسبت به این اتفاق، راهی رفسنجان نشدند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ در حالی که قرار بود اعضای تیم فوتبال پدیده مشهد روز گذشته (شنبه) از مشهد به تهران بروند و سپس با پروازی راهی کرمان شوند، بازیکنان این تیم به دلیل عدم دریافت مطالبات خود در فرودگاه حاضر نشدند.

این در حالی بود که اعضای کادر فنی برای انجام این سفر در فرودگاه حضور داشتند و بازیکنان در تصمیمی جمعی حاضر نشدند تیم‌شان را برای این سفر همراهی کنند. در چنین شرایطی سیدمهدی سیدصالحی مدیر تیم فوتبال پدیده شب گذشته راهی مشهد شد تا با بازیکنان جلسه‌ای برگزار کند و آنها را راضی به رفتن به رفسنجان کند.

گویا صحبت‌های شب گذشته با بازیکنان به نتیجه خوبی نرسیده است و پس از وعده‌های جدید بازیکنان اعلام کرده‌اند تا زمانی که 30 درصد از مطالبات خود را دریافت نکنند، حاضر به انجام تمرین و بازی نخواهند شد. پس از این اتفاق و به نتیجه نرسیدن جلسه نیز، بازیکنان جلسه را ترک می‌کنند و با دلخوری اعلام می‌کنند به هیچ وجه به رفسنجان که محل اردوی این تیم است نخواهند رفت.

طبق آخرین استعلام نیز بازیکنان پدیده تا این لحظه در مشهد هستند و راهی رفسنجان نشده‌اند، در شرایطی که دیدار مس رفسنجان و پدیده مشهد باید از ساعت 16 امروز در سرچشمه به مصاف هم بروند.

سهیل مهدی در این باره اظهار داشت: ما پرونده را به کمیته انضباطی گزارش می کنیم. به هر حال ما نمی توانیم به زور یک تیم را به مسابقه ای که باید در آن شرکت کند اعزام کنیم.

وی افزود: این مسیر اگر خوب انجام شود تیم هایی که خوب هستند شناخته شده و در لیگ برتر باقی می مانند، تیم هایی هم که مستحق حضور در سطح بالای فوتبال ایران نیستند معرفی می شوند.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: ما کاری نمی توانیم انجام بدهیم، مثلا باید مدارا کنیم که بازی را عقب بیندازیم؟ کمیته انضباطی طبق گزارشی که از ما می گیرد جوانب را بررسی می کند و رای خود را صادر خواهد کرد. ارکان قضایی خوشبختانه مستقل هستند و ما تصمیم گیرنده نیستیم. آنها خودشان مستقل تصمیم نهایی را در مورد پرونده این مسابقه خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چه جرائمی برای عدم حضور یک تیم در مسابقه در نظر گرفته می شود؛ گفت: این را کمیته انضباطی اعلام خواهد کرد. عدله باشگاه مهم است، به هر حال متخلف جریمه می شود. طبیعتا تعیین نتیجه و جرائم دیگر طبق قانون اعمال خواهد شد.

پاسخ سازمان لیگ به درخواست تعویق دیدار مس - پدیده/ کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد

احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی با توجه به مشکلات مدیریتی باشگاه پدیده و عدم سفر بازیکنان این تیم به رفسنجان، در نامه‌ای به سازمان لیگ درخواست تعویق دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان در هفته دوم را داشته است.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به طرح این درخواست و نحوه رسیدگی سازمان لیگ به آن گفت: ما به درخواستی که شده است احترام می‌گذاریم، اما به‌عنوان برگزارکننده مسابقات طبق قوانینی که داریم مقدمات برگزاری مسابقه را فراهم خواهیم آورد و هر تصمیمی درباره تعویق مسابقه یا نتیجه آن، بر عهده کمیته انضباطی است.

وی ادامه داد: نمایندگان ما برای برگزاری مسابقه، موظف هستند تمام قوانین را اجرا کنند و در صورت عدم حضور یکی از تیم‌ها، در گزارش خود به کمیته انضباطی موضوع را ارجاع می‌دهند. پس از آن کمیته انضباطی تصمیم خواهد گرفت که چه اتفاقی رقم بخورد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه پس با این شرایط رسیدگی به درخواست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی برای تعویق بازی قابل بررسی نیست، اظهار داشت: ما با دو وضعیت مواجه هستیم. نخست شرایط فورس ماژور است که اگر در چنین شرایطی درخواستی ارائه شود، رسیدگی صورت می‌گیرد و تصمیم‌گیری انجام می‌شود. در شرایط عادی، اما شواهد و قرائن مورد بررسی قرار می‌گیرد که آن زمان باید دید ادله باشگاه یا هیئت فوتبال چه بوده که تصمیم‌گیری در این باره نیز بر عهده کمیته انضابطی است.

دیدار مس رفسنجان و پدیده لغو شد/ نتیجه احتمالی ۳ بر صفر به سود رفسنجانی‌ها

در حالی که قرار بود دیدار دو تیم مس رفسنجان و پدیده در قالب هفته دوم لیگ برتر از ساعت ۱۶ در رفسنجان برگزار شود اما شاگردان مهاجری حاضر به سفر به این شهر نشدند تا این دیدار لغو شود.

بازیکنان پدیده به دلیل مطالبات مالی حاضر به سفر به رفسنجان نشدند و حتی وعده مدیران باشگاه آن‌ها را راضی نکرد. اعضای تیم پدیده تنها خواستار پرداخت مطالبات خود به صورت نقدی هستند.

اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان و تیم داوری طبق قوانین مسابقات برای برگزاری این بازی وارد زمین شدند و مراسم ابتدایی بازی نیز برگزار شد.

کمیته انضباطی در رابطه با این موضوع تصمیم می‌گیرد اما به احتمال فراوان نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود رفسنجانی‌ها اعلام خواهد شد.

نظر شما