شناسهٔ خبر: 50342425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری آیین تجلیل از خادمان حسینی در چهارمحال و بختیاری

آیین تجلیل از خادمان حسینی و همیاران هیات‌های مذهبی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین تجلیل از خادمان حسینی و همیاران هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری با عنوان دلدادگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و جمعی از از مسئولان در سالن بلاغ تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از ۱۸۰ نفر از خادمان و همیاران با اهدای هدایای متبرکه حرم امام حسین (ع) تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

این آیین به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به معانی آیاتی از سوره انعام گفت: خداوند برخی امت‌ها را با گرفتاری‌ها و سختی‌ها امتحان می‌کند تا تضرع و توسل آنان به درگاه الهی افزایش یاید و چه بسا گروهی نیز هستند که با وجود این سختی‌ها به توسل و تضرع روی نمی‌آورند چرا که قبل‌هایشان قسی و سخت شده است.

 او کار شیطان را تبدیل کردن تمامی اسباب عالم به اسباب مادی و دنیوی برای دور کردن نگاه انسان از ملکوت و توسل به خداوند دانست و افزود: زمانی که جامعه‌ای از توسل و یاد خداوند غافل شود به اذن پروردگار درها به روی آن‌ها گشوده می‌شود تا مشکلات و سختی‌هایشان حل شود و زمانی که آن‌ها از این گشایش خوشحال هستند به یک‌باره عذاب الهی بر آن‌ها نازل خواهد شد.

او یادآور شد: در دوران کرونا و پیش از ایام محرم و صفر و در حالی که جامعه به اندک اسباب مادی نیاز داشت، کم شدن توسل و تضرع میان مردم احساس شد و مقام معظم رهبری نیز آن را بیان کردند و فرمودند که مردم به این توسل‌ها نیاز دارند.

طاهری افزود: در این شرایط سخت که پرهیز از برگزاری اجتماعات در فضاهای سربسته به عنوان یک اصل مطرح شد، جمع بسیاری از دلدادگان حسینی در مجموعه‌های اداری همچون آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، هلال‌احمر و بهداشت و درمان به کمک آمدند تا بار دیگر فضای توسل و تضرع در جامه شکل بگیرد.

او از این همراهی و همیاری به عنوان یک اقدام شایسته یاد کرد و اظهار داشت: تلاش خواهد شد تا با پاسداشت این همراهی‌ها، زمینه برای حفظ فضای تضرع و توسل در جامعه همواره حفظ شود.

انتهای پیام/خ

 

نظر شما