شناسهٔ خبر: 50341991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

موضوع وحدت از نظر عقلی، شرعی و تجربی قابل اثبات است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوع وحدت به عنوان یکی از آموزه های دینی از نظر عقلی، شرعی و تجربی قابل اثبات است و باید در سطح جوامع اسلامی توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

آیت الله علی اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اهمیت وحدت و با اشاره به اینکه موضوع وحدت را می توان از ۲ طریق عقلی و شرعی به اثبات رساند، اظهار داشت: عقلانیت، وحدت و اتحاد را یک امر مطلوب و مورد خاص و مطالبه آحاد بشریت می داند و توده مردم از موضوع وحدت، یکپارچگی و انسجام استقبال می کنند.

وی افزود: تفرقه و مخالفت با یکدیگر از عقلانیت به دور است و وحدت یک امر عقلانی و فکری می باشد که باید در سطح کشور و جوامع اسلامی توسعه یابد.

این مسوول گفت: از نظر شرعی و مذهبی و به تعبیر آموزه های آسمانی وحدت بسیار مورد تاکید قرار گرفته و تمامی انبیای بزرگ الهی در این زمینه سخنان زیادی را ایراد کرده و برای نهادینه شدن آن در جوامع ایستادگی کرده اند.

آیت الله اسلامی اضافه کرد: قرآن کریم در زمینه وحدت مطالب بسیار گسترده ای را مطرح کرده و آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" را می توان به عنوان یکی از آیات معروف قرآن کریم در زمینه وحدت معرفی کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از آموزه های دینی از جمله نماز جمعه، جماعت، حج و غیره وحدت آفرین است که نشان دهنده اهمیت وحدت در اسلام می باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه براساس روایات دست خدا با جماعت، اتحاد و یکپارچگی است، گفت: در کنار موضوعات عقلی و شرعی، تجربه هم ثابت کرده که وحدت بسیار تاثیر بخش است و هر قومی که در درون خود اختلاف باشد دیگران بر آنها تسلط پیدا کرده اند.

آیت الله اسلامی افزود: بنابراین از لحاظ عقلی، شرعی و تجربی موضوع وحدت ثابت شده و باید به این مقوله بسیار مهم در سطح جوامع اسلامی به صورت ویژه تری پرداخته شود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی تمام مراحل خود را با وحدت پیش برده و در دوران پیش از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیروزی در عرصه های مختلف وحدت به عنوان یک رکن اساسی شناخته می شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی با وحدت توانسته در دنیا به پیروزی های مختلفی رسیده که امیدواریم این مهم بیش از گذشته دنبال شود.

نظر شما