شناسهٔ خبر: 50341881 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وحشت آمریکایی ها از دست برتر چین: پکن پایگاه داده ژنتیکی جهانی ایجاد می کند

مقامات اطلاعاتی آمریکایی هشدار دادند چین در حال ایجاد یک پایگاه داده ژنتیکی جهانی است که می تواند سبب وابستگی واشنگتن به پکن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، پیشرفت های سریع چین در عرصه نظامی و غیر نظامی این روزها سبب وحشت آمریکایی ها شده؛ تا جایی که آنها را به صدور هشدار در این زمینه واداشته است.

بر اساس این گزارش، مقام های اطلاعاتی آمریکا روز جمعه با نگرانی در این زمینه، هشداری جدید را صادر کردند و گفتند چین در حال جمع آوری داده های ژنتیکی از سراسر جهان با استفاده از کیت های تست کرونا و نیز شرکت های بیوتکنولوژی است؛ مسأله ای که می تواند برتری قاطع نظامی و نیز تسلط پکن بر بخش مراقبت های بهداشتی آمریکا را در پی داشته باشد.

بر اساس گزارشی که از سوی «مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیت آمریکا» آماده شده، تصویری نگران کننده برای آمریکایی ها در زمینه آنچه «خطرات کسب کار و دانشگاه ها در پذیرش سرمایه گذاری چینی» خوانده شده، ارائه شده است. طبق اعلام دیلی میل، این جدیدترین سری از پیش بینی هایی است که در خصوص خطرات عقب افتادن آمریکا با پیشروی سریع چین منتشر شده است.

«ادوارد یو» از افسران این مرکز اطلاعاتی آمریکایی در این باره گفت: شرکت های چینی در حال سرمایه گذاری در آمریکا و بخش بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکا و اروپا هستند. آنها همچنین کیت های تست ژنتیک و تست کرونا را ارائه می دهند و اطلاعات جمع آوری شده سرانجام به دست پکن می رسد.

در ادامه گزارش دیلی میل آمده است: با این جمع اوری داده و پیشرفت (چین) در زمینه فناوری، پکن روزی خواهد توانست تا در بخش مراقبت های بهداشتی مسلط شده و بطور کامل آمریکا را وابسته به خود کند.

دی ان ای

همچنین «مایکل اورلاندو» مدیر موقت این مرکز ضد اطلاعاتی با اشاره به پیشرفت سریع چین، خطاب به خبرنگاران گفت: آمریکا نمی تواند تحمل واگذاری زمین به چین در چندین زمینه کلیدی را داشته باشد که از جمله می توان به هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و بیوتکنولوژی اشاره کرد. مایکل اورلاندو همچنین گفت: اگرچه ما این مطلب را سالها پشت هم گفته ایم، اما مردم این مسأله را هضم نمی کنند.

گفتنی است این هشدار درست پس از آن صادر می شود که چین به تازگی یک موشک فراصوت را آزمایش کرده است. هفته گذشته رسانه های خبری اعلام کردند چین یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، به دور کره زمین می‌چرخد.

تست موشک فراصوت

بر اساس این گزارش، این آزمایش که در ماه اوت انجام شده نشان می‌دهد چین در زمینه تسلیحات مافوق صوت پیشرفتی بیشتر از آنچه مقامات آمریکایی تصور می‌کردند داشته است. این در حالی است که به تازگی آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا که در راستای برنامه تسلیحاتی پنتاگون قرار بود انجام شود با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما