شناسهٔ خبر: 50340592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

پیش بینی وضعیت هوا/ کاهش 10 درجه‌ای دما

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین ۶تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود گفت: در ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان افزایش ابر رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که امشب در نواحی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و به‌تدریج گیلان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت :در روز یکشنبه هم در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات البرز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود .

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز سه‌شنبه با ورود با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و در اواخر وقت در گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ،اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

او با بیان این‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین ۶تا ۱۰ درجه انتظار می‌رود که در ارتفاعات نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود .

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت : فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۰ درجه و کم ترین آن به ۱۱ درجه می رسد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما