شناسهٔ خبر: 50336968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالمندان آسایشگاه خیریه کهریزک در مقابل بیماری آنفلوآنزا واکسینه شدند

شهرری ـ ایرنا ـ کارشناس بهداشت آسایشگاه خیریه کهریزک، با اشاره به اختصاص ۲ هزار دز واکسن آنفلوآنزا از سوی وزارت بهداشت برای این آسایشگاه، گفت: تمام سالمندان و معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک در مقابل بیماری آنفلوآنزا فصلی واکسیناسینه شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک، مهدیه آبنیکی اظهار داشت: آن دسته از کارکنانی که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند نیز واکسینه شدند تا علاوه بر اینکه خود ایمن شوند، ناقل بیماری آنفلوانزا هم نباشند.

وی خاطرنشان کرد : در سال جاری موفق شدیم تا در اولین فرصت ممکن، کار واکسیناسیون کلیه سالمندان و معلولین را به اتمام برسانیم که این دستاورد را مرهون همکاری صمیمانه وزارت بهداشت هستیم.

آبنیکی اظهارداشت : بسیاری از سالمندان و معلولان علاوه بر ضعف توانایی جسمی، دارای انواع بیماریهای زمینه ای هستند که این دلایل، اهمیت واکسینه شدن آنان را در مقابل بیماری آنفلوانزا دوچندان می کند.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز گفت: تشخیص ابتلاء مددجویان به بیماری کرونا و آنفلوانزا در فصول پاییز و زمستان، دشواری های خاص خود را دارد، به همین دلیل رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی بهترین روش برای سلامت سالمندان و معلولین در نیمه دوم سال است.

به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و ۷۵۰ نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.

نظر شما