شناسهٔ خبر: 50335303 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شایسته سالاری مبنای دانشگاه امام صادق (ع)

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: تولید علم، تحول علوم انسانی و تربیت نیرو برای پاسداشت انقلاب اسلامی از ماموریت‌های دانشگاه امام صادق (ع) بوده است. 

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سعدی در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه امام صادق و هفتمین سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی افزود: در این جلسه هم مروری بر گذشته و حال دانشگاه داریم و هم نگاهی به آینده این دانشگاه خواهیم داشت. 
 
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: امسال سالگرد تاسیس دانشگاه با سالگرد عروج آیت الله مهدوی کنی همراه شده است که ایشان سه دهه زحمات زیادی برای دانشگاه کشیدند و ایده تأسیس دانشگاه اسلامی از وی بوده است.
وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی دو ماموریت کلان برای حرکت دانشگاه در دور جدید معرفی کردند. مسئله اول نقش دانش آموختگان در توسعه این دانشگاه بوده که بسیار مهم است. تاسیس پژوهشگاه قدرتمند برای حل مسائل نظام از جمله کار‌هایی است که به دست دانش آموختگان محقق می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعدی گفت:مسئله دوم نقش دانشگاه امام صادق (ع) در تنظیم زمینه‌های حضور اثربخش و نقش آفرین دانش آموختگان این دانشگاه است. 
وی با بیان اینکه امروز دیگر مسئله شخص مطرح نیست بلکه اندیشه مهم است افزود: ما به خرد جمعی دانش آموختگان مان نیاز داریم.
حجت الاسلام و المسلمین سعدی گفت: ما برای حل مسائل مردم و نظام، مسئولیت داریم.
 
تلاش دانشگاه امام صادق (ع) برای تحقق تمدن نوین اسلامی 
رییس دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه در این دانشگاه بستر تحقق راهبرد‌ها را فراهم کرده ایم افزود: مبنای ما شایسته سالاری است. افزون بر آن باید انقلابی عمل کردن در کنار عقلانی عمل کردن را در دستور کار قرار دهیم و از دانشگاه صیانت کنیم.
وی ادامه داد: باید نظام فکری دانشگاه امام صادق پایش شود. در حال حاضر در موقعیت مهمی هستیم و دولت اسلامی در تحقق فکر و اندیشه نیازمند دقت ویژه است.
حجت الاسلام و المسلمین سعدی گفت: بستر تحقق راهبرد‌ها را آماده کرده ایم و همدلی و همفکری مجموعه دانشگاه مهم‌ترین دستاورد ماست.

نظر شما