شناسهٔ خبر: 50325437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در پی بهبود سریع تقاضا و بحران انرژی :

ذخایر نفت آمریکا طی دو هفته بیش‌ از ۴ میلیون بشکه کاهش یافت

سطح ذخایر نفت آمریکا در پی بهبود سریع تقاضا و بحران انرژی ، طی دو هفته گذشته بیش‌ از ۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۳۱ میلیون رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما طی دو هفته گذشته بیش‌ از 4 میلیون بشکه کاهش یافته و به 31 میلیون رسیده‌ و انتظار می‌رود در پی افزایش تقاضا به زودی به زیر سطح عملیاتی برسد.

بر اساس این گزارش ، منابع ذخیره‌سازی کاشینگ به حداقل 20 میلیون بشکه نفت احتیاج دارند تا فعالیت طبیعی را حفظ کنند. این شرایط درست برعکس سال گذشته میلادی است. یعنی زمانی‌که همه‌گیری کرونا باعث مازاد ذخایر نفتی شده بود و بسیاری تاجران مجبور بودند نفت را روی نفتکش‌ها در دریا ذخیره کنند.

بهبود سریع تقاضا سطح ذخایر نفتی را پائین آورده و بحران انرژی ، خریداران اروپا و آسیا را به دنبال خرید بشکه‌های ارزان‌تر انداخته‌ است. خالی شدن سریع ذخایر نفتی در کاشینگ حاکی از کمبود عرضه نفت در بازار و احتمال افزایش بیشتر قیمت است. رشد قیمت نفت همین حالا هم هزینه سوخت و حمل‌ و نقل جاده‌ای و هوایی را افزایش داده و تورم را در بسیاری کشورها در بحبوحه‌ بهبود اقتصاد پس از بحران کرونا بالا برده‌ است.

تقاضا برای نفت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است. برای مثال، کره جنوبی در ماه جاری میلادی بیشترین واردات را داشته‌ است. بحران جهانی انرژی باعث شده ، نفت سبک و شیرین کاشینگ اوکلاهاما در بازار جهانی محبوب‌تر شود. چون نسبت به سایر درجات نفتی ، سولفور کمتری دارد و کار را برای پالایشگاه‌ها راحت‌تر می‌کند.

به گفته تاجران نفت آمریکا ، ذخایر نفت کاشینگ 1.9 میلیون بشکه از جمعه تا سه‌شنبه هفته گذشته کاهش یافته‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما