شناسهٔ خبر: 50324709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودروهای کلاسیک ایران در معرض دید عموم قرار گرفتند

رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران، گفت: در آستانه میلاد حضرت امام صادق هستیم؛ امروز موزه افتتاح می شود و آماده بازدید می شود.

او بیان کرد: این هدیه به ملت مردم ایران است که شایسته خدمات خوب هستند.

فتاح گفت: تمام خودروهایی که در این موزه وجود دارد متعلق به رضاشاه بوده که روی برخی از آنها مرمت هایی انجام شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: خودروهایی که در موزه وجود دارد با رنگ اصلی هستند و تغییری در آنها رخ نداده است.

این مقام مسئول گفت: برخی ادعا داشته اند در بازسازی این‌خودروها از مهندسان خارجی کمک گرفته شده است که اینگونه نیست؛ تمام کارها توسط مهندسان داخلی صورت گرفته است.

او بیان کرد: در این موزه ۶۱ خودرو در معرض دید قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز وجود دارد.

فتاح گفت: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری فرمودند: حفظ و‌سیانت از موزه های جمهوری اسلامی کار با ارزشی است که در بنیاد مستضعفان انجام‌ شده است و نیاز است امکاناتی برای بازدید مردم قرار گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما نظر پرسیده ایم و سعی کردیم این خودروها در معرض عموم‌ قرار گیرد. طی ماه های آینده چند موزه افتتاح خواهد شد و به ظرفیت موزه کشور اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: این اشیایی که در موزه دیده می شود، متعلق به مردم است و باید در معرض دید آنها نیز قرار گیرد. موزه ای که افتتاح می شود، از نظر استاندارد بین‌المللی هم‌ تراز است. مجوزهای لازم را گرفته ایم ، تمام مسایل مربوط به موزه طبق ظوابط پیش رفته است.
فتاح گفت: می شد این خودروها را فروخت و ثروتی را وارد کشور کرد و حتی کارخانه خودروسازی درخواست خرید خودرو را با قیمت بالا داشت اما ما آن را برای مردم حفظ کردیم.

او تشریح کرد: عمده خودروها متعلق به خاندان سلطنتی و تعدادی مربوط به وابستگان بوده است؛ ۲ برابر این خودروها اکنون‌ در خزانه است و به مرور در معرض دید عموم قرار خواهیم داد. گواهی می دهیم مسئولان جمهوری اسلامی از این خودروها استفاده نکرده اند.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: برخی از این خودروها منحصر به فرد است و نمی توان روی هیچ کدام از خودروها قیمت گذاشت مگر آنها را حراج گذاشت تا ببینیم چقدر قیمت دارد. بسیاری از این خودروها تاریخی است.

فتاح گفت: دعوت می کنیم از مردم که از فردا از این خودروها بازدید کنند. انبارها بسیار پر و با ظرفیت هستند و با دیدگاه جدید تعداد نمایشگاه ها افزایش پیدا کند.

<div id="video-display-embed-code_14969188"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7939258/14969188?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

 

نظر شما