شناسهٔ خبر: 50320681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی ادامه سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی

واکنش حماس به تصمیم صهیونیست‌ها درباره سازمان‌های مدنی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه، شش گروه مدنی فلسطینی را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: تصمیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر قرار دادن برخی موسسات ملی حقوقی، اجتماعی و توسعه‌ای در لیست سازمان‌های تروریستی یکی از شیوه‌های جنگ جنون آمیز علیه موجودیت فلسطینی‌ها و بیانگر رفتاری تروریستی است که همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی را به دیوار می‌کوبد.

حازم قاسم همچنین نوشت: این تصمیم تلاشی برای تضعیف و از پا درآمدن فلسطینی‌ها با حمله به موسسات ملی و تضیعف قدرت مردم در مقاومت با محروم کردن آن‌ها از خدمات این موسسات است. ما خواستار راه اندازی یک کمپین ملی برای مقابله با تصمیمات اشغالگران علیه موسسات ملی و مدنی و تشکیل یک مرکز ملی برای حمایت از نهاد‌هایی هستیم که هدف اینگونه تصمیمات صهیونیستی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ رژیم صهیونیستی روز جمعه، شش گروه مدنی فلسطینی را به عنوان سازمان تروریستی اعلام و مدعی شد آن‌ها کمک‌های اهدایی به فلسطینیان را به مبارزان فلسطینی انتقال می‌دهند، اتهامی که دیده بان‌های حقوق بشر آن را مردود دانسته اند.

دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل در بیانیه مشترکی با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مقامات اسرائیل در پی این اعلام ممکن است دفتر این گروه‌ها را در کرانه باختری تعطیل، اموالشان را توقیف و کارکنان آن‌ها را بازداشت کنند.

این شش گروه شامل سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی از جمله الحق و الضمیر هستند که نقض حقوق بشر توسط اسرائیل و تشکیلات خودگردان را مستندسازی می‌کنند. گروه بین الملل دفاع از کودکان شاخه فلسطین نیز در میان این شش گروه است.

دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل در بیانیه شان اعلام کردند: ”این تصمیم به مثابه تشدید نگران کننده تنش هاست و ممکن است مانع از کار سازمان‌های بزرگ جامعه مدنی فلسطین شود.“

آن‌ها افزودند: ”ناتوانی جامعه بین الملل در چند دهه گذشته برای مقابله با نقض شدید حقوق بشر توسط اسرائیل و اعمال عواقب معنادار علیه آن موجب جرات یافتن مقامات اسرائیل و دست زدن به چنین اقدامات وقیحانه‌ای شده است.“

 

نظر شما