شناسهٔ خبر: 50317272 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد؛

صعودی بودن تمام شاخص‌ها برخلاف تصورات سرمایه‌گذاران

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با افت ۲ درصدی به ۲۴ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۴ مهر تا ۲۸ مهر محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس با ۲.۷۹ درصد افزایش به میزان ۳۸ هزار و ۹۸۵ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۸۶ واحد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۲ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با رشد ۳.۰۳ درصدی به میزان ۳۹ هزار واحد از ۱ میلیون و ۲۹۱ هزار، به یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۳.۱۴ درصد رشد پیدا کرده و به ۵۶ هزار و ۶۶۲ واحد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر کاهش یا افزایش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۱.۱۴ درصدی به ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید

آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۲ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از مبلغ ۲۵ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان به ۲۴ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۲۸ میلیارد و ۳۷ میلیون سهم به ۳۰ میلیارد و ۲۴۱ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد دفعات معامله نیز با کاهش ۱۳ درصدی از عدد ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۵ دفعه معامله به ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۷۴۵ دفعه معامله رسید.


آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۶۹ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از یک هزار و ۶۹ میلیارد تومان به ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۶۹ درصدی همراه بود و از ۱۱ میلیون برگه به ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۳۶ درصدی از ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با افزایش ۱۵۳ درصدی از ۴۴۶ میلیون قرارداد به ۱ میلیارد و ۱۲۷ هزار قرارداد رشد کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز با افزایش ۲۲ درصدی از ۵ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۳۳ درصدی از ۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون یونیت به ۴ میلیارد و ۷۱۴ میلیون یونیت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما