شناسهٔ خبر: 50315028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرملین: تصمیم ناتو تاییدی بر درستی تصمیم مسکو برای توقف گفتگوهاست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت برنامه دفاعی جدید ناتو نشان داد تصمیم ما برای قطع گفنگو با این اتحاد کاملا درست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) گفت برنامه دفاعی جدید ناتو علیه روسیه نشان می‌دهد که تصمیم مسکو برای توقف گفتگوی رسمی با این اتحاد درست بوده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این برنامه دفاعی جدید، به سادگی و در بدیهی‌ترین روش، صحت تصمیمات روسیه را که چند روز قبل درباره پایان دادن به گفتگوی رسمی با ناتو گرفته شده است، تأیید می‌کند. گفتگو در چنین شرایطی نیاز نیست.

سخنگوی کرملین افزود: مسکو هرگز درباره ناتو دچار توهم نبوده و معتقد است که این اتحاد برای رویارویی ایجاد شده است.

در اوایل هفته، روسیه فعالیت دفتر اطلاعات ناتو در مسکو و بالعکس، ماموریت دائمی خود در این اتحاد را در واکنش به اقدام ناتو برای لغو اعتبارنامه کارکنان نمایندگی روسیه در این اتحاد متوقف کرد.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روابط دیپلماتیک عادی بین مسکو و ناتو در میان اقدامات غیر دوستانه اخیر این اتحاد در قبال روسیه دیگر امکان پذیر نیست.

گروشکو در مورد افزایش فعالیت‌های ناتو در مرز‌های روسیه گفت: این اتحاد به سمت طرح‌های جنگ سرد می‌رود.

روز گذشته، یک مقام ارشد ناتو از طرح سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابله روسیه خبر داد. بر این اساس، این مقام که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: باید استراتژی‌های حساسی فراتر از طرح‌های منطقه‌ای برنامه ریزی کنیم. ما باید برای حملات نظامی همزمان در منطقه بالتیک و دریای سیاه آماده باشیم.

مقامات ناتو تاکید می‌کنند با وجود این تهدیدات، این خطر‌ها فعلاً قریب الوقوع نیستند. روسیه تمامی اتهامات ناتو مبنی بر آمادگی برای تهدیدات نظامی و حملات سایبری را رد می‌کند و می‌گوید این ناتو است که با چنین استراتژی‌هایی به دنبال بی ثباتی در اروپاست.

انتهای پیام/

نظر شما