شناسهٔ خبر: 50310091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نظام حقوق و دستمزد کشور از ریل عدالت خارج شده است

خبرگزاری صداوسیما

حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: ۲۱ دستگاه مهم کشور از قانون مدیریت خدمات کشور خارج شده‌اند.

صاحب‌خبر -
نظام حقوق و دستمزد کشور از ریل عدالت خارج شده است
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور صبح امروز در نشستی خبری در بوشهر در پاسخ به پرسشی درباره صحبت دولت از افزایش حقوق ۱۰ درصدی گفت: نظام حقوق و دستمزد کشور از ریل عدالت و و عقلانیت خارج شده است.
 
حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: صحبت کردن از افزایش دستمزد از الان غیرکارشناسی است و در مجلس برای این موضوع، بر اساس لایحه دولت، در اسفند تصمیم‌گیری می‌شود.

او اضافه کرد: برای افزایش حقوق و دستمزد شاخص‌هایی مانند تورم، امکانات و شرایط کشور و دیگر شاخص‌های کلان اقتصادی در تصمیم‌گیری تأثیرگذار است و ما اکنون نمی‌دانیم تا شش ماه بعد این شاخص‌ها چگونه هستند.
او با اشاره به سخن رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق گفت: تا کنون برای افزایش ۱۰ درصدی چنین تصمیم مشترکی میان مجلس و دولت گرفته نشده است. تصمیم هم به این‌گونه است که دولت باید لایحه بدهد و مجلس هم باید تصویب کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در ادامه گفت: بعدتر جناب میرکاظمی گفتند که منظور من ۱۰ درصد نبوده، بلکه میانگین ۱۰ درصد باشد که تا از ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد است و‌ای کاش جناب میرکاظمی همین میزان را هم بیان نمی‌کردند؛ هرچندکه نظر خود ایشان و دولت است و می‌توانند اظهار نظر کنند، اما این به‌معنای قطعیت و تصویب مجلس نیست و مجلس با تمام شرایط و هماهنگی‌هایی که با دولت خواهد داشت با مجموعه شرایط تعیین‌کننده مانند ارکان و مؤلفه‌هایی که تا اسفند رقم خواهد خورد بودجه ۱۴۰۱ را مصوب خواهد کرد.

او این را هم اضافه کرد که رقم بودجه، منابع مصارف، شاخص‌های کلان اقتصادی، شرایط سال آینده و نگاه به آن شرایط برای جمع‌بندی و تصویب بودجه دخیل است.

حاجی‌بابایی گفت: ما در مجلس هفتم قانون مدیریت خدمات کشوری را نوشتیم و رضایتمندی عمومی به‌وجود آمد، به‌ویژه برای بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی؛ اما متأسفانه از آن مجلس تا کنون هم مجلس‌ها با قوانین خود و هم دولت‌ها با اجرای خود در این پریشان‌حالی و از ریل خارج‌شدن حقوق و دستمزد نقش داشتند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور ادامه داد: ۲۱ دستگاه مهم و تأثیرگذار کشور از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شدند و هر کدام برای خود حقوق ویژه خود را تعریف کردند؛ و این قانون مدیریت خدمات کشوری تنها برای معلمان و بخشی از دستگاه‌ها مانند کارکنان جهاد کشاورزی مانده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: پس هر چقدر هم که حقوق تزریق شود نارضایتی پایان نمی‌پذیرد، زیرا از ریل خود خارج شده است.
او در پایان با اشاره به این‌که سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای را برای بررسی حقوق و دستمزد مشخص کرده، گفت: باید در درباره حقوق و دستمزد میان دولت، مجلس و مجموعه نظام «تصمیم ملی» گرفته شود تا همه احساس عدالت و رضایت کنند، وگرنه ادامه با این مسیر با مشکل مواجه خواهیم شد.

نظر شما