شناسهٔ خبر: 50305266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حملات گسترده سعودی‌ها به صنعا

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن عصر پنجشنبه از حملات گسترده هوایی ارتش سعودی به مناطق غیر نظامی و زیر ساخت‌های صنعا پایتخت یمن خبر داد که در پی آن دست کم سه غیر نظامی به شهادت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری اعلام کرد: انبار‌های دارو در محله «سعوان» در شهر صنعا هدف حمله هوایی متجاوزان قرار گرفته است.

این شبکه افزود: در این حمله سه شهروند یمنی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام این شبکه، چهار حمله هوایی نیز به اداره برق و آب در بخش الثوره شهر صنعا صورت گرفت و هواپیما‌های متجاوزان سعودی بخش «بنی الحارث» این شهر را نیز هدف قرار دادند.

جزئیات بیشتری درباره این حملات نرسیده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی منطقه - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

از سال ۹۴ تاکنون ده‌ها هزار نفر از شهروندان یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی شهید یا زخمی شده اند.

نظر شما