شناسهٔ خبر: 50303910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در یک سال گذشته:

۶۷ بانوی ورزشکار باشگاه سپاهان اصفهان ملی پوش شدند

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: در یک سال گذشته ۶۷ بانوی ورزشکار سپاهانی در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، هندبال، بسکتبال، والیبال نشسته، دو و میدانی، ووشو و شمشیربازی ملی پوش شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا ساکت روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز و هفته سپاهان ، افزود: در یک سال گذشته در بخش مردان نیز ۴۸ ورزشکار از این باشگاه به تیم های ملی دعوت شدند.

وی اظهار داشت: در گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۱ بازیکن و بزرگسالان چهار ورزشکار سپاهانی به تیم ملی ایران دعوت شدند.

ساکت تصریح کرد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ۹۳ تیم ورزشی، ۲۳ رشته ورزشی و دو هزار و ۴۰۴ ورزشکار زن و مرد در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه دوم آبان روز ماندگاری در تاریخ باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است، گفت: در این روز که سالگرد تاسیس این باشگاه است، اتفاق بزرگی در فوتبال ایران رخ داد و تیم فولاد مبارکه سپاهان به رقابت های جام باشگاه های جهان راه یافت.

ساکت افزود: به همین دلیل از یکم تا هفتم آبان به عنوان هفته سپاهان و دوم آبان به روز سپاهان نامگذاری شده است و برنامه هایی در این ایام برگزار می شود.

مدیر عامل باشگاه سپاهان با اشاره به مهمترین برنامه های هفته سپاهان گفت: روز شنبه اول آبان با نام سپاهان، هویت و پیشکسوت نامگذاری شده است که در این روز دیدار دوستانه فوتسال بین هم بازیان و همرزمان شهید حسن غازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه دوم آبان با نام سپاهان سربلند، افتخار جهانی نامگذاری شده است ، افزود: در این روز جشن های محلی با حضور هواداران و پخش زنده بازی سپاهان و نفت مسجد سلیمان در محله های مختلف شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه سوم آبان به سپاهان، خانواده و بانوان غرورآفرین نامگذاری شد، اضافه کرد: در این روز برنامه های فرهنگی در محل تمرین تیم های مختلف ورزشی و مراسم تکریم خانواده کارکنان و خانواده بازیکنان برگزار می شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان  با بیان اینکه سه شنبه چهارم آبان به سپاهان، هواداران پرشور و سرمایه اجتماعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این روز موسیقی برتر جشنواره نغمه‌های طلایی سپاهان  معرفی می شود.

ساکت با اشاره به اینکه روزهای پنجم تا هفتم آبان با عناوین سپاهان، حامیان اقتصادی، ایثار و شهادت و استعداد پروری نامگذاری شده است، گفت: در این روزها برنامه هایی مانند تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران و کارگران خط تولید فولاد مبارکه برگزار می شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر کشف استعداد های برتر در رشته های مختلف و حضور در تیم ملی اظهار داشت: این باشگاه در جهت ارتقای ورزش در کشور و استان قدم برمی دارد.

ساکت با اشاره به فناوری کمک داور ویدیویی (VAR ) افزود: باشگاه سپاهان برای اجرای این طرح از روز اول مطرح شدن، آمادگی خود را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه تقویت ارتباطات بین‌المللی جزو راهبردهای باشگاه است، گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی با باشگاه‌های خارجی امضا کردیم.

وی این باشگاه ها را سانتاکلارا پرتغال، زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه، فرایبورگ آلمان، پیونیک ارمنستان، روزاریو سانترال آرژانتین، کوالالامپور مالزی، النجف عراق، العهد لبنان و العربی کویت قرارداد خواهرخواندگی اعلام کرد.

وی افزود: این خواهر خواندگی ها اهدافی همچون برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی مربیان، تورنمنت‌های مشترک ، مسابقات فوتبال، سمینارهای علمی مربیان، استعدادیابی و همکاری های دو جانبه در بخش مهندسی سازه‌های ورزشی، پزشکی، فناوری های پیشرفته و رسانه ای را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با حضور در فینال مسابقات لیگ برتر قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان را دریافت کرد.

این تیم به عنوان نخستین و تنها تیم ایرانی در این مسابقات که در ژاپن برگزار شد پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم طلایی باشگاه را در این تورنمنت بزرگ برافراشته کرد.

نظر شما