شناسهٔ خبر: 50298962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در زاهدان:

سیستان و بلوچستان مملو از استعدادهای فرهنگی وهنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین جلوه های مدنیت و فرهنگ در تاریخ ایران است، گفت: سیستان و بلوچستان مملو از استعدادهای فرهنگی وهنری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمد مهدی اسماعیلی» در سومین همایش منادیان وحدت در زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن پیشینه تاریخی بلند، یکی از مهمترین جلوه های مدنیت و فرهنگ در تاریخ ایران است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قهرمان تاریخی، شهدای بزرگوار و علمای استان داشته های استان است که بر سبد  فرهنگی ایران اسلامی افزوده است.

 

اسماعیلی یادآور شد: در سیستان و بلوچستان با مردان و  زنان دلاوری روبه رو هستیم  که با قدرت و ایمان با عشق به ایرانو اسلام و  با تقریب به آموزهای الهی  مظهر وحدت را به نمایش گذاشته اند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امام خمینی رحمت الله علیه این  فرصت تاریخی برای ما قرار داده تا در چنین ایامی با افتخار با تبعیت از پیامبر در کنار هم به تمدن نوین اسلامی  و ایران پرشکوه فکر کنیم.

 

اسماعیلی به  رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و تصریح کرد: دولت مردم و انقلابی در کنار توجه به مسئله  مهم اقتصاد و  معیشت و حل مشکلات گسترده امروز در  راه توسعه اقتصادی و  معیشت مردم وجود دارد همزمان تمام تلاش خودش را  برای پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور صرف می می شود.

 

 وی با بیان اینکه فرهنگ در اندیشه انقلاب اسلامی ما به عنوان زیر بنا به حساب می آید، افزود: نگاه  اندیشمندان بزرگ اسلامی به سیاست و اداره حکومت استفاده از امکانات مادی  و اقتصادی  برای سعادت مردم در دنیا و  آخرت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:  اگر امروز ما از بخش های مختلف حاکمیتی صحبت می کنیم اساسا داعیه برقراری حکومت دینی داریم  این  نیست جزء برای  تلاش برای سعادت  جامعه در دنیا و آخرت و  نباید این هدف متعالی بر اثر فشارها و مشکلات کم شود .

 

اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم مسیر  پر چالش دنیای امروز را پشت سر بگذاریم چاره ای نداریم جز به اینکه به سنت های نبوی رجوع کنیم.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین میراث  نبوی، مسجدمحوری است، افزود:   مسجد در کانون توجهات جامعه دینی قرار دارد؛ اگر امروز دولت مردمی ادای بازگشت به ارزش های انقلاب اسلامی و گفتمان آن را دارد به مسجد بر می گردد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان نمود: دولت مردمی خودش را اسیر مباحث فیزیکی و زیرساختی نمی کند و هر آنچه که میراث  زیرساختی است را تکمیل خواهیم کرد ولی توجه اصلی ما به توسعه منابع انسانی بگذاریم. 

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه استان سیستان و بلوچستان مملو از استعدادهای بزرگ فرهنگی و هنری است، گفت:  ما خودمان را مکلف می دانیم که  به ظرفیتهای استان توجه کنیم.

 

وی با بیان اینکه مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  برنامه روشنی را برای گسترش فرهنگ و هنر  در استان تدارک ببینند، افزود: باید برای چهار سال آینده سیستان و بلوچستان برنامه اقدام داشته باشیم؛ باید مشخص شود که قرار به چه نقطه ای برسیم و قرار چه مقدار آموزش داشته باشیم و چه مقدار زیرساخت ها را تکمیل کنیم و چه جشنواره هایی را برگزار کنیم.

 

پایان پیام/516

نظر شما