شناسهٔ خبر: 50298140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز جمع آوری همه مدارس کانکسی و کپری در کشور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ طرح جمع آوری همه مدارس کانکسی و کپری در کشور با کلنگ زنی یک باب مدرسه در یاسوج مرکز کهگیلویه بویراحمد آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در این آئین که در شهرک فرودگاه یاسوج ودر کنار یکی از مدارس کانکسی برگزار شد سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: با توجه به دستور ریاست جمهوری در سفر اخیر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، همه مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر در این استان و همچنین در کشور برچیده می‌شود.
آقای علیرضا کاظمی از تامین اعتبارات لازم برای جمع آوری این فضا‌های آموزشی غیر استاندارد خبر داد و افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، مقرر شد همه مدارس کپری و کانکسی جمع آوری شوند که در این رابطه، با توجه به بالابودن آمار و ارقام مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی‌های لازم برای برچیده شدن این مدارس آغاز شده است.
آقای کاظمی با بیان اینکه به زودی همه مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد، جمع آوری می‌شوداضافه کرد: در مناطقی که مدارس کانکسی و کپری وجود دارد مدارس و با تجهیزات آموزشی مورد نیاز ساخته می‌شود.
وی یکی دیگر از اهداف سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و احصای مشکلات آموزش و پرورش این استان بیان کرد و گفت: زلزله سی سخت آسیب زیادی به مدارس وارد کرد و هم اینک تعداد زیادی از آن‌ها بازسازی شده است.
رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان، نوسازی و تجهیز مدارس کشور هم گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جمع آوری مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۳۷ مدرسه کانکسی وجود دارد که حدود ۳۷ مدرسه بالای ۱۵ نفر جمعیت دارند.
انتهای پیام/ص

نظر شما