شناسهٔ خبر: 50288829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شیخ خواجوی:

امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام به اوج خود رسیده است

شیخ خواجوی اظهار داشت: باید بدانیم که جنگ اصلی میان اسلام و استکبار جهانی است؛ بنابراین مسلمانان باید حول همین محور بایکدیگر متحد شوند و از اختلاف و تفرقه بپرهیزند زیرا در اثر تفرقه، قتل و غارت و ویرانی به وقوع می پیوندد و در نتیجه استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر اسرائیل مستحکم می شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز در ششمین وبینار از دومین روز سی‌و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: وحدت در بین همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی از نیازهای اساسی و مهم اسلام است که خداوند متعال به آن امر کرده و می فرماید: همگی به رشته ناگسستنی قرآن خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید؛ در این آیه مسئله اتحاد میان مسلمانان و مبارزه با هر گونه تفرقه و اختلاف مطرح شده  و دستور داده  که برای تضمین اتحاد خود به حبل الله چنگ بزنید و  داوری قرآن و سنت را به هنگام بروز اختلاف بپذیرید.

وی ادامه داد: مسلمانان در سایه دین مبین اسلام به برادری رسیده اند و با محوریت قرآن کریم و تمسک به سیره رسول الله (ص) با هم متحد شده اند. پیروان مکتب اسلام، اندیشمندان دینی و منادیان وحدت در بین مسلمانان ندای برادری سر دادند و بر مشترکات دینی تاکید کردند بنابراین امت اسلامی در برابر کفر و استکبار ایستادگی کرد چراکه اعتصام بحبل الله و تمسک به قرآن کریم و عمل به سیره پیامبر (ص) کلید نجات، مجد و عظمت مسلمانان است.

شیخ خواجوی تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام به اوج خود رسیده است اما استکبار با هزاران ترفند و به عناوین مختلف و با روشن کردن آتش تفرقه و  به جان هم انداختن مسلمانان توانسته  نقشه پلید خود را پیاده کند. متاسفانه از طریق سران بعضی از کشورهای اسلامی آتش کینه و کدورت را در بین گروه ها و مذاهب مختلف اسلامی شعله ور ساخته تا به اهداف شوم خود برسد.

امام جمعه اهل سنت شیراز اذعان داشت: باید بدانیم که جنگ اصلی میان اسلام و استکبار جهانی است؛ بنابراین مسلمانان باید حول همین محور بایکدیگر متحد شوند و از اختلاف و تفرقه بپرهیزند؛ زیرا در اثر تفرقه،  قتل و غارت و ویرانی به وقوع می پیوندد و در نتیجه استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر اسرائیل مستحکم می شوند.

شیخ خواجوی اذعان داشت: کسانی که خود را پیرو قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) می دانند از این ویژگی که خداوند سبحانه و تعالی می فرماید برخوردارند؛ در برابر کفار تند و سرسخت و با یکدیگر مهربان و دلسوز هستند؛  بنابراین مسلمانان نباید جنگ را به زیان اسلام  و به نفع دشمنان پیش ببرند.

امام جمعه اهل سنت شیراز تصریح کرد: مذاهب مختلف اسلامی در اصل و اساس دین اسلام با هم مشترک هستند و فقط در برخی از مسائل فرعی دین با هم اختلاف دارند که در این خصوص رسول الله (ص) فرموده اند: اختلاف امت من (در مسائل فرعی) رحمت است، چراکه برداشت از آیات و احادیث اجتهاد علمای مجتهد است و هدف همه مجتهدین از اجتهادشان این است که به آنچه که خداوند عز و جل و پیغمبر (ص) فرموده اند، برسند.

شیخ خواجوی اذعان داشت: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: امت های پیشین تا زمانی که با هم ید واحده بودند، همواره در حال پیشرفت و شکوفایی بودند و به عزت و اقتدار نائل آمدند و از آن زمان که خدا را فراموش کردند و به مادی گری روی آوردند، دچار خود برتر بینی و تعصبات قومی و قبیله ای و فرقه گرایی و تشتت و پراکندگی شدند و علیه یکدیگر به جنگ و نبرد پرداختند.

وی تصریح کرد: امام راحل در میان مفهوم وحدت دو نکته با هم بودن و اجتماع داشتن و اعتصام در راه حق را مطرح می فرمایند و معتقدند وحدت حقیقی بدون اعتصام به حبل الله معنا ندارد، همچنین در دیدگاه مقام معظم رهبری، انسجام اسلامی به معنای فهم درد و دشمنی های مشترک می باشد.


انتهای پیام/
 
 

نظر شما