شناسهٔ خبر: 50288170 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

شرایط بازگشایی مدارس دارای ۳۰۰ دانش‌آموز و بالاتر در آبان‌ماه

صاحب‌خبر -
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه در فاز اول بازگشایی حدود ۳۱ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری و دانش‌آموزان شاخه مهارتی فقط در دروس مهارتی تحت پوشش آموزش حضوری قرار گرفتند، درباره بازگشایی مدارس در فاز دوم که از ابتدای آبان آغاز می‌شود توضیحاتی ارائه کرد.
به‌گزارش شبکه خبر، علیرضا کمرئی گفت: اگر مدرسه‌ای تاکنون مجوز نگرفته باشد عملاً در نیمه اول آبان ماه بازگشایی نخواهد شد و باید مقدمات کار را فراهم کند، مجوزها را بگیرد و آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها بدهد تا در نیمه دوم آبان ماه بازگشایی شود. مدارسی که ارزیابی‌های بهداشتی را کامل انجام داده و مجوز برایشان صادر شده باشد، عمدتاً مدارس با کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز است که آنها هم باید گروه‌بندی انجام دهند و کلاس‌های درسشان زیر ۱۵ نفر باشد که رعایت فاصله‌گذاری امکانپذیر باشد. ۱۲ هزار واحد آموزشی کم جمعیت در مناطق شهری در سطح کشور داریم که اینها مجاز خواهند بود با توجه به ارزیابی بهداشتی، بازگشایی را انجام دهند که شاید یک پنجم یا یک ششم مدارس شهری هستند و مابقی در نیمه دوم آبان ماه به این برنامه خواهند پیوست.
وی ادامه داد: ما الگویی را که با وزارت بهداشت توافق کرده بودیم اجرا می‌کنیم و چهارچوب مصوبه ۱۱ مهر ستاد کرونا هم بر این الگو صحه گذاشته و ملاحظاتی دارد اما به هرحال اگر کمیته فنی ستاد کرونا به‌عنوان کمیته صلاحیت‌دار و وزارت بهداشت به‌عنوان مرجع تخصصی، تدبیر دیگری بیندیشد که به مصلحت دانش‌آموزان و خانواده‌ها باشد و از طریق ستادملی به تصویب برساند و ابلاغ کند، حتماً آموزش و پرورش مقید خواهد بود و این امکان را هم دارد که شرایط را کنترل کند و میزان بازگشایی و شدت و حدت آن را کم کند. در هرصورت سیاست‌های انقباضی برای بازگشایی را به سادگی از طریق سامانه‌هایی که در اختیار داریم می‌توانیم در هر آن در پیش بگیریم و شرایط را کنترل کنیم.

نظر شما