شناسهٔ خبر: 50288090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست ائمه جمعه و جماعات ، متنفذین و نخبگان اهل تشیع و تسنن شهرستان نقده

نشست وحدت اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، امامان جمعه ، علمای شیعه و سنی و جمعی از مدیران و فرماندار نقده در حوزه امام صادق ع نقده برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذبایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه  در این نشست با اشاره به تعالیم و سفارشات دین مبین اسلام به عقد اخوت در امت اسلام گفت : برای اتحاد و همدلی بیشتر باید وجوه مشترک مذاهب تقویت و برجسته شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه اتحاد میان امت اسلام از اهداف پیامبر( ص) و اهل بیت عصمت و طهارت( ع) بوده است، خاطرنشان کرد : هدف از وحدت مسلمانان  این است که دشمنان بر جوامع اسلامی سیطره پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست، افزود : وحدت دنیای اسلام به معنای استفاده از مشترکات امت اسلامی در برابر دشمنان است.

امام جنعه ارومیه ، وحدت را یک راهبرد عملی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: روز جهانی قدس ، نامگذاری هفته وحدت و تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای اتحاد بین مسلمانان است.

امام جمعه ارومیه به هشدار جمهوری اسلامی در خصوص سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی اشاره کرد و یادآور شد : بگذارید همه بدانند که عده ای به نام اسلام در جامعه اسلامی نمی خواهند آرمان های الهی و پیامبر گرامی اسلام(ص) محقق شود

وی با اشاره به اتحاد روزافزون میان شیعه وسنی گفت: امروز ، که دشمنان اسلام به ویژه صهیونیستها ، از هیچ ترفندی برای ایجاد رخنه و تفرقه بین شیعه وسنی فروگذار نکرده و نمی کنند، مسلمانان شیعه و سنی باید هوشمندانه با اتحاد روز افزون در سایه اسلام ناب محمدی نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در ارومیه در پایان تصریح کرد : امام خمینی( ره ) و مقام معظم رهبری بزرگ ترین منادیان وحدت اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه نقده در این مراسم با تبریک هفته وحدت افزود : وحدت اصلی ترین رمز موفقیت و  و با تقویت روحیه برادری و اشتراکات فراوان جامعه اسلامی با پیروی از فرآمین قرآن ، این روحیه ی اتحاد روز به روز تقویت می شود.

وی گفت : این تنوع قومیتی ، بیانگر وحدت وبرادری میان اهل سنت و شیعه است

 

 ماموستا تمرنژاد امام جمعه اهل تسنن در نقده در این نشست به وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد وافزود. جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی ، درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین با وحدت کلمه در مقابل دشمنان به پیروزی رسید.

وی در ادامه تصریح کرد : این مراسمات باعث تقویت روزافزون روحیه اخوت و اتحاد بین امت اسلام شده است.

در پایان با اهدا لوح به ماموستا تمرنژاد امام جمعه اهل تسنن تجلیل شد.

نظر شما