شناسهٔ خبر: 50282493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حل معضل طلاق با روش‌های قدیمی میسر نیست

اقتصاد ایران: کرج - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر در مسائلی مانند معضل طلاق در خانواده‌ها با روش‌ها و فنون گذشته و سنتی بخواهیم مشکلات را حل کنیم، قطعاً با بحران مواجه می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نور علی عباسپور ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز با گرامیداشت هفته پیوند، اظهار کرد: باید انجمن‌های ما پیشرو و مدافع از حقوق معلمان باشند تا خواستار مطالبات معلمان و تمام کسانی که فرزند محصل دارند، باشند.

وی با بیان اینکه اگر در یک جامعه مسیر تعلیم و تربیت به خوبی طی نشود، همه ما مسئول هستیم، تصریح کرد: به ویژه مسئولانی که جایگاه و مسئولیت بالاتری دارند و قطعاً باید در این زمینه ایفای نقش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ما از تعلیم و تربیت نشئت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر تعلیم و تربیت جایگاه خود را داشته باشد قطعاً انسان‌های رشد یافته و توانمند زمینه توسعه جامعه را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از نهادهای بسیار قدیمی است که در ایران بیش از ۷۰ سال سابقه دارد و موفقیت‌ها و به تبع آسیب‌هایی هم دارد.

عباسپور با بیان اینکه ما در مسائل مختلف اقتصادی، دینی، فرهنگی، مذهبی و … مشکلات متعددی داریم، اظهار کرد: اگر در مسائلی مانند معضل طلاق در خانواده‌ها با روش‌ها و فنون گذشته و سنتی بخواهیم مشکلات را حل کنیم، قطعاً با بحران مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: حل مسائل خانواده تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست، بلکه تمام ارگان‌های دیگر هم باید در حل معضلات این امر ایفای نقش داشته باشند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت یک شاخص توسعه است و همه به جهت اختیارات آن مساوی هستند و باید به نظرات دیگران توجه و اهمیت داد.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت و همکاری خانواده‌ها از سوی مدیر مدرسه اتفاقات خوبی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: اما در این زمینه نقص‌ها و آسیب‌هایی داریم که توسط مدیر مدرسه باید مشارکت خانواده جلب شود.

عباسپور با بیان اینکه بر این اساس باید جایگاه انجمن اولیا در مدرسه در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، متذکر شد: باید ظرفیت‌ها تواناهایی اولیا شناسایی و با تشکیل شبکه توانمندی از این مجموعه در جهت حل مشکلات مدرسه گام برداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما