شناسهٔ خبر: 50278117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

کاهش نرخ خودرو با آزادسازی / قیمت واقعی خودرو قیمت بازار است

کارشناس بازار خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری کار اشتباهی است اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد دیگر نیازی به روش قرعه‌کشی نیست.

صاحب‌خبر -

فربد زاوه؛ کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با مشکلات صنعت خودرویی گفت:  با توجه به تورم موجود در کشور باید انتظار تغییر و افزایش قیمت ها را داشت، اقتصاد کشور تورم دارد ولی مردم را به سودجویی متهم میکنند، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید پای کار آیند و این مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: شروط لازم برای ساماندهی بازار خودرو/ ضرورت ایجاد سامانه جامع معاملات

وی در خصوص عرضه خودرو به روش قرعه کشی با بیان اینکه این روش اشتباه است افزود: قیمت گذاری دستوری کار اشتباهی است اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد دیگر نیازی به روش قرعه کشی نیست.

زاوه خاطرنشان کرد: در شرایطی که قیمت کارخانه و بازار تفاوت چندانی نداشته باشد آن موقع، کسی برای خرید خودرو از کارخانه صف نمیکشد.

وی با تاکید بر اینکه با آزادسازی قیمت ها حتما شرایط بازار بهتر شده و قیمت خودرو کاهش می یابد افزود: آزاد سازی قیمت ها به ضرر مدیران خودروسازی، شورای رقابت و وزارت صمت است نه به ضرر مردم.

این کارشناس خودرویی در پایان گفت: قیمت واقعی خودرو همان قیمت بازار است و اینکه قیمت بازار گران تر است کاملا بحث اشتباهی است  از سوی دیگر بحثی تحت عنوان قیمت غیرواقعی نداریم زیرا این اصطلاح هیچ تعریفی در اقتصاد ندارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما